Prezentacja numeru, zwana też identyfikacją dzwoniącego, to nic innego jak wyświetlenie numeru, który akurat do Ciebie dzwoni, na ekranie Twojego telefonu. Każdy zna tę funkcję, a czasy, kiedy była czymś nowym i niezwykłym, dawno minęły.

Zasada działania prezentacji numeru istnieje niemal od początku istnienia telefonii i jest taka sama w erze VoIP.

To, jakim numerem się prezentujesz, może mieć zauważalny wpływ na wyniki prowadzonych przez Twoją firmę kampanii telemarketingowych.

Ale po kolei…

 

Jak działa prezentacja numeru

Działanie prezentacji numeru jest bardzo proste. W momencie zestawiania połączenia, centrala telefoniczna przekazująca połączenie do Ciebie, przesyła automatycznie do Twojego telefonu pełny numer dzwoniącego. Następuje to około pół sekundy po pierwszym dzwonku.

Tak jak wspominaliśmy – jest to ta sama zasada, niezależnie, czy używasz telefonu sprzed stu lat, czy telefonu VoIP.

 

Na wyświetlaczu widzisz numer, a Twój telefon szuka odpowiadającego mu wpisu na liście  kontaktów.

Jeżeli znajdzie, pokazuje nazwę dzwoniącego („Mama”, „Biuro Obsługi”, „Zarząd budynku” itp.). Jeżeli jest to numer nieznany, pokaże sam numer.

Wraz z kierunkowym krajowym i, jeżeli jest to numer zagraniczny, międzynarodowym.

 

Jak wykorzystać prezentację numeru do zwiększenia skuteczności Twoich telefonów

Mając kontrolę nad tym, jakim numerem się prezentujesz, możesz zwiększyć efektywność swoich działań sprzedażowych, prowadzonych przez telefon.

Poniżej znajdziesz kilka szybkich i prostych pomysłów na zastosowanie tej niedocenianej funkcjonalności.

 

Prezentacja numeru VoIP w handlu międzynarodowym

Wyobraź sobie, że Twoi handlowcy są w Polsce, ale produkty sprzedają na całym świecie. Gdyby zadzwonili do Wielkiej Brytanii i zaprezentowali się polskim numerem, potencjalny klient mógłby nie odebrać, widząc nieznany numer międzynarodowy.

 

Ludzie są nieufni, niechętnie odbierają telefony od nieznanych numerów krajowych, a co dopiero zagranicznych.

Mając pulę numerów brytyjskich od Twojego operatora telekomunikacyjnego, możesz ustawić prezentację na te właśnie numery i wykorzystywać je do dzwonienia do potencjalnych klientów w UK.

Dzięki temu zwiększasz swoje szanse na sprzedaż.

(A tak przy okazji, do ekspansji międzynarodowej przyda Ci się też system z możliwością internacjonalizacji – o której przeczytasz w tym artykule.)

 

Prezentacja numeru w kraju

Podobnie w kraju – masz siedzibę w Jeleniej Górze, ale celujesz w klientów z Krakowa? Zaprezentuj się numerem krakowskim.

Ludzie są bardziej skłonni odebrać, gdy dzwoni do nich numer lokalny.

 

Prezentacja numeru branżowo

Przykładem branżowym jest windykacja. W Polsce „zagłębiem” firm windykacyjnych jest Wrocław. Wiedząc to, dłużnik nie będzie odbierał połączeń od wrocławskich numerów.

Zmieniając prezentację na inne miasto, zwiększasz swoje szanse na rozmowę i ściągnięcie długu.

A więcej o narzędziach pomagających w windykacji przez telefon przeczytasz tu.

Chcesz się dowiedzieć więcej o wirtualnej centrali telefonicznej? Przeczytaj te artykuły:

Dlaczego większość firm wybiera telefon VoIP?

Centrala wirtualna czy stacjonarna w firmie?

6 powodów, dla których musisz znać statystyki rozmów telefonicznych w firmie