Blog

Szybka i skuteczna windykacja, bez tracenia czasu na kolejne próby kontaktu z dłużnikiem, który tego kontaktu zwykle unika. Marzenie? Są już techniki, dzięki którym przestaniesz marnować czas i pieniądze na bezskuteczne działania.

Dłużnicy nie tęsknią za windykatorami, a raczej unikają z nimi kontaktu. Nie odbierają telefonów z działów windykacji. Włączają pocztę głosową. Niekiedy nawet specjalnie zmieniają numer swojego telefonu. Nie reagują na maile ani na listy.

Co robi w tej sytuacji windykator posługujący się tradycyjnymi sposobami pracy? Spędza przy telefonie kolejne godziny próbując w którymś momencie szczęśliwie dodzwonić się do choć jednego z dłużników. Według statystyk traci w ten sposób około 60% swojego czasu pracy (!).

Technika 1 – Automatyzacja wydzwaniania dłużników

Wszystkie działania, które mogą być zautomatyzowane, powinny być zdjęte z barków windykatora. Najbardziej czasochłonne są czynności związane z rozmowami telefonicznymi – wybieranie numeru dłużnika, czekanie na połączenie, przerywanie połączenia, gdy okazuje się, że zostało przekierowane na pocztę głosową lub numer jest zajęty czy nieaktywny. Te czynności może wykonać program komputerowy.

Przy wykorzystaniu programowanego trybu wybierania numerów (ang. predictive dialer), windykator zajmuje się tylko odebranymi połączeniami.

Predictive dialer działa w ten sposób, że jeszcze w czasie, gdy windykator rozmawia z poprzednim dłużnikiem lub sporządza notatki z rozmowy, system sam inicjuje połączenie do kolejnego dłużnika. Jeśli nie zostanie ono odebrane, windykator wcale nie traci na nie czasu. Jest to najefektywniejszy sposób na wykorzystanie czasu pracy windykatora – prowadzi negocjacje zamiast „wisieć na telefonie” czekając na połączenie.

A warto wspomnieć, że zwykle tylko 2 na 10 połączeń do dłużników są odbierane.

Technika 2 – Wykrywanie poczty głosowej

Niezależnie od tego, czy windykator ręcznie wydzwania dłużnika, czy też przy wykorzystaniu funkcji predictive dialer – mnóstwo czasu będzie tracić na połączenia do poczt głosowych. Jak tego uniknąć? Rozwiązaniem jest moduł wykrywania takich połączeń. Na rynku są dostępne różne rodzaje takich modułów. Klasyczne działają w ten sposób, że po dodzwonieniu się do poczty analizują treść nagranej wypowiedzi. Gdy zaklasyfikują ją jako automat, połączenie jest przerywane.

Focus Telecom Polska oferuje bardziej wyrafinowane, autorskie rozwiązanie. Skuteczność Focus AMD jest na poziomie blisko 100%.

Technika 3 – Rotacja numerów

Po pierwszej rozmowie w sprawie spłaty należności dłużnik zapamiętuje numer telefonu działu windykacji i… już nigdy więcej nie odbiera połączeń z tego numeru. Często jest to działanie na własną szkodę – odsetki karne są naliczane, ale dłużnik boi się negocjacji.

Prostym, choć rzadko wykorzystywanym rozwiązaniem, jest zastosowanie rotacji numerów, która jest dostępna w systemach contact center (jak Focus Contact Center). Ilekroć zostanie wykonane połączenie do dłużnika, za każdym razem zaprezentuje się ono na jego telefonie innym numerem. Dłużnik nie wie, kto do niego dzwoni i w końcu odbiera połączenie.

Przestań marnować czas!

Koszt czasu pracy wykwalifikowanego specjalisty ds. windykacji jest wysoki i zgodnie z przewidywaniami branżowymi – będzie stale wzrastał. Jeśli windykator będzie spędzał go nieefektywnie, jest to jednoznaczne z wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Lepiej… wykorzystaj nasze wskazówki. Kolejne porady w drugiej części artykułu.

 

Poznaj jeszcze więcej sekretów udanej i skutecznej windykacji – pobierz bezpłatny ebook „Skuteczna windykacja”.

Windykacja telefoniczna - ebook Windykacja

 

A może chcesz dowiedzieć się więcej o mechanizmach ułatwiających prowadzenie windykacji bezpośrednio od naszych ekspertów? Wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie.


close-link
ZGŁASZAM CHĘĆ UDZIAŁU