Wiemy, że skuteczny marketing opiera się na pozyskiwaniu i analizowaniu danych, których dostarczają nam klienci lub potencjalni klienci. Zbieranie i analiza danych to proces czasochłonny i trudny, który wymaga skutecznych narzędzi. Tylko takie, jak automatyzacja marketingu, są w stanie dostarczyć nam wartościowe wyniki.

Wiemy też, że narzędzia, którymi dysponują systemy CRM, to za mało – dopiero w połączeniu z systemami contact center pozwalają na pełną eksplorację funkcji automatyzacja marketingu.

Co to jest automatyzacja marketingu?

W najprostszym rozumieniu Marketing Automation to automatyzacja działań i procesów marketingowych, czyli udogodnienie pozwalające na zwiększenie skuteczności prowadzonych kampanii przez dostosowanie właściwych wiadomości i propozycji dla klientów i dostarczenie ich w dogodnym dla klienta lub potencjalnego klienta momencie.

U podstaw automatyzacji marketingu leżą nie tylko możliwości nowych technologii, ale przede wszystkim zmiana relacji między firmą a jej klientem.

 

Nowa wielokanałowa relacja z klientem

Zmiana ta polega na zaoferowaniu klientowi maksymalnej wolności na ścieżce zakupowej i zaproponowanie spersonalizowanej oferty, obsługi i wsparcia w procesie podejmowania decyzji o zakupie.

Automatyzacja marketingu sprawia, że nie jesteśmy zmuszeni zarzucać klientów mailingami i nietrafionym ofertami, które mogą go zniechęcić do naszej marki. Po prostu możemy mu dyskretnie towarzyszyć i wspomagać radą od początku procesu poszukiwania przez moment zakupu do ponownych poszukiwań.

Wykorzystaj dane ze swojej strony www

Narzędzia Marketing Automation pozwalają na zbieranie danych o zachowaniu i zwyczajach zakupowych klientów – za pomocą śledzenia ich wejść na strony www i monitorowania ich zachowań za pomocą plików cookie.

Tak pozyskane informacje mogą być wykorzystywane do prowadzenia wielokanałowych kampanii marketingowych możliwie najlepiej dopasowanych do zainteresowań i potrzeb klientów. Dzięki temu praca analityczna, którą wcześniej marketerzy musieli wykonywać samodzielnie, a także duża część procesu sprzedaży zostają skutecznie zautomatyzowane.

Dla kogo jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu jest dla wszystkich, nie tylko dla firm z branży B2B. Współczesne podejście do marketingu to oszczędność czasu i środków oraz porządna analiza pozyskiwanych danych.

Takie podejście potrzebne jest nie tylko w dużych firmach, ale także w mniejszych, dla których automatyzacja procesów oznacza optymalne wykorzystanie posiadanych zasobów, które bywają ograniczone.

 

Automatyzacja marketingu. Na jakie efekty możesz liczyć?

Efekty, jakich możemy oczekiwać po wdrożeniu narzędzi Marketing Automation to:

  • większa liczba pozyskiwanych leadów dzięki spersonalizowanej wielokanałowej komunikacji
  • nawiązanie i podtrzymanie jakościowych relacji z klientami poprzez dostarczanie im realnej wartości
  • optymalizacja działań – zmniejszenie kosztów i zwiększenie skuteczności kampanii
  • możliwość badania skuteczności przeprowadzanych działań
  • ścisła współpraca działu marketingu i sprzedaży – optymalizacja procesów i komunikacji wewnątrz firmy.

Jak sprawić by systemy CRM i Contact Center nam wystarczyły?

Efekty te oczywiście można osiągnąć, wdrażając platformę do Marketing Automation, albo zależnie od potrzeb, można usprawnić posiadane systemy CRM za pomocą wtyczek CTI, żeby osiągnąć podobne efekty. Integracja może być całkowicie niewidoczna – pracownicy przyzwyczajeni do działań w swoim CRM, nie muszą z niego rezygnować i uczyć się nowego systemu.

Integracja bowiem najczęściej umożliwia uzyskanie zalet obu systemów w jednym układzie i wykorzystanie funkcji automatyzacji marketingu i Salesforce Automation. Takie rozwiązanie umożliwia sprofilowanie kampanii na wysokim poziomie i śledzenie ich przebiegu oraz wyników, co ułatwia podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących efektywności działań marketingowych.

Doskonały system call i contact center oraz zaplecze w postaci bazy danych i raportów pozwalają inicjować, prowadzić i monitorować wszystkie procesy obsługowo-sprzedażowe i poprawić komunikację w firmie. To proste rozwiązanie pozwala nie tylko lepiej zarządzać kontaktami, ale także oczywiście zwiększyć skuteczność marketingu na wielu polach jego działań.


Źródła:

Czym się różni CRM od Contact Center?

Marketing Automation. Co to jest?