Blog

Wiadomo, że generowanie leadów w B2B to złożony proces. I nie ma na niego prostych przepisów. Poniżej opisujemy kilka skutecznych strategii.

Spójny plan na content marketing

Marketing treści, czyli content marketing, jest doskonałym źródłem leadów B2B. Musisz to jednak dostarczać wysokiej jakości treści i robić to według przemyślanej strategii.

Marketing treści właściwie powstał z myślą o B2B – dzięki niemu można łatwo przekazywać klientom wiedzę o złożonych produktach i “edukować” rynek. Według badań ContentMarketing i MarketingProfs, aż 91% respondentów B2B korzysta z content marketingu.

Generowanie leadów B2B za pomocą content marketingu

W jaki sposób można generować leady za pomocą content marketingu? Marketing treści daje duże możliwości – poniżej przedstawiamy kilka najskuteczniejszych środków do osiągnięcia celu.

Webinaria

Zbierz tematy, które mogą zainteresowac Twój segment rynku, stwórz dobre prezentacje i wybierz z Twojej firmy ekspertów w tematach, o których chcesz rozmawiać. Pamiętaj o tym, że webinaria nie służą do sprzedaży produktu. Służą one do informowania odbiorców o czymś, co już ich interesuje. Seminarium internetowe to stosunkowo tani sposób i skuteczny sposób na generowanie leadów w B2B.

Raporty

Publikuj raporty z badań. Publikowanie darmowych raportów badawczych, statystyk branżowych daje Ci bezpośredni dostęp do najbardziej zainteresowanych potencjalnych klientów. Raporty cieszą się dużym powodzeniem i pozwalają nawiązać wartościowe kontakty.

Blog

Blog to must have marketingu treści. Artykuły z blogów pojawiają się najczęściej w wynikach wyszukiwania, a to poprawia pozycję Twojej firmy w branży. Wszystkie techniki marketingu treści oczywiście korespondują ze sobą. Na przykład możesz opublikować wyniki raportu na blogu. Możesz opublikować fragment wideo z webinaru. Możesz ogłosić webinarium na swoim blogu. Wszystkie te metody pracują wzajemnie na swoją skuteczność.

Darmowe treści i narzędzia dla potencjalnych klientów

Dzięki np. darmowym ebookom, grafikom, infografikom czy aplikacjom oraz innym bezpłatnym, ale interesującym bonusom, możesz zyskać kontakt do potencjalnego klienta. To bardzo popularna metoda i stara jak świat. Pamiętaj jednak, że darmowy bonus powinien być dostępny jedyniew wersji cyfrowej – tylko ona bowiem daje Ci gwarancję otrzymania kontaktu do klienta.

Generowanie leadów w B2B za pomocą mediów społecznościowych

Media społecznościowe to bardzo dobre źródło przyszłych klientów. Problem polega na tym, że w branży B2B nie wykorzystujemy ich pełnego potencjału. Najważniejsze i najprostsze, co możemy zrobić, to kierować użytkowników kanałów mediów społecznościowych na Twoją stronę. Oczywiście, odwiedzający Twoją stronę za pośrednictwem social mediów nie są leadami sensu stricto, dopóki nie zostawią na Twojej stronie adresu e-mail lub innego kontaktu. Musisz się zatem upewnić, że trafią na Twoje landing page i będą chcieli zostawić tam kontakt do siebie. Ułatw im to. Udostępniaj linki do strony internetowej, najlepiej do stron docelowych, które przechwycą te potencjalne kontakty za pomocą formularz, bezpłatnych ofert itp.

Newsletter

Świetnym sposobem na zdobycie potencjalnych klientów w mediach społecznościowych jest zapraszanie do subskrypcji newslettera bezpośrednio za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych.

LinkedIn

Nie bój się promować swojej firmy, zachęcać do pozostawiania opinii, linkować do stron docelowych i dzielić się informacjami dotyczącymi wydarzeń, w których Twoja firma bierze udział. Pamiętaj również, że nie wszyskie social media dobrze działają w B2B. Generowanie leadów w B2B ma największy sens za pośrednictwem Facebooka i oczywiście LinkedIna.

Badania przeprowadzone przez Content Marketing Institute i MarketingProfs wykazały, że najwięcej marketerów B2B korzysta właśnie z LinkedIn.

Bądź obecny i aktywny. Upewnij się, że Twoja firma ma solidne konto LinkedIn. Teraz musisz się upewnić, że obecność Twojej firmy jest wyraźna. Wypełnij całkowicie miejsce swojej firmy w sieci. Odróżnia się to od twojego osobistego profilu i jest niezbędne dla potencjalnych klientów B2B.

Narzędzie marketing automation

Marketing automation to kompleksowa strategia marketingu cyfrowego, która obejmuje także generowanie leadów B2B. Czym właściwie jest marketing automation?

Automatyzacja marketingu wykorzystuje oprogramowanie do dostarczania odpowiednich treści najbardziej wrażliwym odbiorcom docelowym i umożliwia lepszą konwersję. Oprogramowanie marketing automation pomaga usprawnić czasochłonne prace związane z marketingiem i pozyskać raporty z podejmowanych działań.

Niezależnie od tego, jaką strategię generowania leadów B2B wybierzesz, na pewno napotkasz trudności. Pamiętaj jednak o swoich założeniach i działaj długofalowo. A na nową taktykę zawsze będzie czas.


Źródła:

The truth about B2B Lead Gen.

Generowanie leadów

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o strategiach w branży B2B, pobierz nasz raport „B2B ery cyfrowej. Trendy i rozwiązania dla nowoczesnego biznesu”:

 

Pobierz raport