Chat with us, powered by LiveChat

Blog

We wpisie o technikach zwiększających skuteczność windykacji opisaliśmy działania, które ułatwiają dodzwonienie się do dłużników bez tracenia czasu. Dziś – czas na kolejne nowoczesne technologie: SMS-y, maile oraz obsługa połączeń przychodzących od dłużników. Jak robić to najsprawniej?

Technika 4 – SMS

Dłużnicy często boją się odbierać telefony od windykatorów. Natomiast gdy dostają SMS-a z realną propozycją spłaty, mogą ją spokojnie rozważyć i… przestać unikać rozmów. Ręczne „stukanie” SMS-a przez windykatora jest czasochłonne – i tu z pomocą windykacji przychodzi nowoczesna technologia: lepiej wykorzystać gotowe, wcześniej wprowadzone do systemu, szablony SMS-ów. Kluczowe dane w SMS-ach będą automatycznie wypełniane przez system. Windykator tylko wybiera na liście nazwisko dłużnika (lub dłużników) i klika opcję wysłania SMS-a z danego szablonu. Oto przykład szablonu:

„Dzień dobry ……. W dniu ………….. minął termin spłaty pożyczki gotówkowej w kwocie …….. Obecna wartość należności wraz z odsetkami to ………….. Proszę o kontakt w sprawie dogodnego dla ………… terminu uregulowania należności tel. ………….. e-mail: …………………. Pozdrawiam ……………………..”

Dłużnik zobaczy na swoim telefonie SMS w następującej postaci:

„Dzień dobry Panie Marcinie! W dniu 10 stycznia 2016 roku minął termin spłaty pożyczki gotówkowej w kwocie 3500 zł. Obecna wartość należności wraz z odsetkami to 4226 zł. Proszę o kontakt w sprawie dogodnego dla Pana terminu uregulowania należności tel. 46 887 90 87 e-mail: biuro@pozyczkigotowkowe.pl. Pozdrawiam Anna Kwak”.

Inny sposób wykorzystania SMS-ów w windykacji to wysyłka masowa. W systemie zostaje ustawione polecenie, aby automatycznie (już bez angażowania windykatora), na bazie szablonu, zostały wysłane SMS-y. Na przykład do wszystkich dłużników, którzy w ostatnim tygodniu nie odbierali połączeń telefonicznych. Windykator zajmuje się „ręcznie” tylko odpowiedziami na SMS-y. Wysyłka masowa pozwala też na odfiltrowanie numerów telefonów, które nie są odbierane. Jeśli system notuje, że SMS nie został przeczytany w ciągu 72 godzin, to znaczy, że nie ma sensu już telefonować na ten numer.

Technika 5 – Szablony e-maili

Analogicznie do szablonów SMS-ów, warto wykorzystywać w komunikacji z dłużnikami szablony e-maili. Powody są dwa. Po pierwsze szablony ogromnie przyspieszają pracę. Po drugie – chronią przed ryzykiem użycia przez mniej wprawnych windykatorów określeń, które będą niezgodne z prawem lub nie dość perswazyjne.

Technika 6 – Identyfikacja numeru telefonu

Co się dzieje w biurze windykacji, gdy dzwoni telefon od dłużnika? Najpierw gorączkowe ustalanie, z kim mamy do czynienia (o ile to nie jest ta firma, od której ściągamy czternaście milionów…). Następnie odnajdywanie jego danych, historii spłat i dotychczasowych ustaleń. I wreszcie – konkretna rozmowa z dłużnikiem. Taki proces jest czasochłonny i nie ułatwia rzetelnych negocjacji.

I tym razem z pomocą przyjdzie nowoczesna technologia w windykacji – dzięki identyfikacji numeru telefonu (dostępnej na platformie Focus Contact Center), na ekranie komputera windykatora pojawiają się automatycznie wszystkie informacje o dłużniku, od którego odebrał połączenie – już w chwili odebrania połączenia. Windykator nie traci czasu na ustalanie tożsamości dłużnika ani na wyszukiwanie jego danych. Od razu przystępuje do rozmowy opartej na faktach.

Technika 7 – Automatyczny kalendarz zadań

Windykacja, zwłaszcza przy wysokich zadłużeniach, to zwykle proces długotrwały i wymagający ciągłego monitoringu. Jak zorganizować jego sprawny przebieg bez konieczności stałego poświęcania mu uwagi? Z pomocą przychodzą tzw. klasyfikatory, czyli wyniki akcji i wytyczne dalszych działań, jakie każdy windykator odnotowuje na platformie komunikacyjnej po ostatnim kontakcie z dłużnikiem. Przykładowe klasyfikatory to „wysyłka maila z informacją o zadłużeniu za dwa tygodnie” czy „kontakt telefoniczny po miesiącu”. Gdy nadchodzi czas wysłania maila lub SMS-a czy wykonania telefonu, znowu ujawnia się magia nowoczesnej technologii w windykacji – platforma sama przypomina o zaplanowanym działaniu. To platforma „pamięta” o kolejnych akcjach i windykator nie musi stale sprawdzać kalendarza zadań.

Nowoczesna technologia w windykacji – podsumowanie

Na tym skończymy nasz dwuczęściowy artykuł o technikach i narzędziach do windykacji. Jeżeli Twoja windykacja nie daje oczekiwanych rezultatów mimo coraz większych wysiłków – skontaktuj się z nami przez poniższy formularz, na pewno doradzimy i wspólnie dobierzemy odpowiednie rozwiązanie.

 

Poznaj jeszcze więcej sekretów udanej i skutecznej windykacji – pobierz bezpłatny ebook „Skuteczna windykacja”.

Nowoczesna technologia w windykacji - ebook Windykacja

 

Dowiedz się więcej o systemie Focus Contact Center zwiększającym skuteczność windykacji dzięki obsłudze kanałów SMS i e-mail oraz funkcjonalnościom identyfikacji numeru i automatycznego kalendarza – wypełnij poniższy formularz, a nasi eksperci skontaktują się z Tobą niezwłocznie.