Blog

Callback staje się coraz popularniejszą formą kontaktu dla wielu firm. Przyczyną chęci pozostawienia “migającej słuchawki” na stronie www jest przyspieszenie kontaktu z klientem, zbieranie gorących leadów oraz zwiększenie konwersji. Jedną z opcji call back jest także SiteCall, który wyróżnia się na rynku ze względu na swoje funkcjonalności i przede wszystkim… cenę.

Jak to działa?

Wydaje się, że bardzo prosto. Odwiedzający stronę internetową danej organizacji www wpisuje swój numer telefonu w okienko formularza, a system łączy go z konsultantem. Tyle po stronie użytkownika. A co dzieje się w przypadku odbiorcy zgłoszenia?

System wybiera numer wpisany w formularzu od razu lub na umówioną datę i godzinę. Jednak diabeł tkwi ws szczegółach. Jeżeli osoba wypełniająca formularz dostaje telefon po bardzo krótkim czasie, zapewne nie skontaktuje się ona z konsultantem od razu. Musi więc czekać na połączenie i może się po prostu rozłączyć.

Lepszym rozwiązaniem jest, by program najpierw dzwonił do konsultanta i dopiero, gdy ten już jest na linii, łączył klienta. W ten sposób, gdy rozmówca odbierze telefon, od razu rozmawia z konsultantem.

Co jest ważne?

Usługa callback jest więc dobrym narzędziem do komunikacji, ale należy zadbać, by jej wybór był prawidłowy. W tym celu należy oprzeć się na kilku prostych parametrach.

Przede wszystkim należy sprawdzić, czy dana usługa callback ogranicza się jedynie do formularza na stronie www i prostego systemu, czy jest częścią większej całości. Może być bowiem tak, że callback będzie połączony z systemem do wielokanałowej komunikacji. W tym wypadku warto przeanalizować jak widzimy naszą przyszłość. Jeżeli chcemy rozbudowywać nasze usługi, zatroszczyć się o całą infolinie, mailing czy chat, dobrze jest wybrać jedno, zunifikowane narzędzie łączące te funkcje.

Ponadto istotną kwestią jest prezentacja jednym konkretnym numerem. Wybór takiej opcji jest oczywiście nie tylko łatwiejszą drogą komunikacji (mamy jeden numer, który nas identyfikuje), ale także elementem tożsamości firmy (bo mamy numer, który nas identyfikuje),

Dzięki temu budujemy odpowiedni wizerunek firmy, dbając zarazem o odpowiedni marketing, czyli spójną komunikację, ale także wpływa to pozytywnie na jakość obsługi – klient wie, kto dzwoni, w razie czego może też oddzwonić oraz sprzedaż – prezentowanie się numerem lokalnym zwiększa szanse na odebranie telefonu przez twoich klientów.  

Jeżeli nie masz wpływu na caller ID/prezentację, tracisz wszystkie powyższe korzyści. Do tego – wpadasz do wspólnego worka ze wszystkimi użytkownikami danej usługi callback. A przecież chcesz się odróżniać od konkurencji!

Wybieraj taniej

Na rynku istnieje obecnie wiele ofert callback. Wybór najlepszej może więc okazać się wyzwaniem. Czym w takim razie kierować się przy wyborze usługi? Przede wszystkim nie ma sensu przepłacać! Warto zauważyć, że jest to jedynie dodatkowa opcja, mająca zwiększyć konwersję i ułatwić klientom kontakt z naszą organizacją. Zbyt duża inwestycja jest więc niepotrzebnym mnożeniem kosztów.

Nie oznacza to jednak, że warto wybrać po prostu najtańszą opcję, bowiem ta może być zupełnie bezużyteczna (casus czekania na zadzwonienie przez konsultanta i rozłączania się klientów). Należy więc uwzględnić odpowiednie funkcjonalności, o których pisaliśmy w poprzednim paragrafie. Dobrze jednak kierować się stosunkiem ceny do jakości usługi.

Zastosowania

OK, wiesz już co nieco o usłudze callback i produkcie SiteCall. Zastanawiasz się jednak pewnie, czy taka opcja jest Ci w ogóle potrzebna, bo może wydawać się zbytecznym gadżetem. Z pewnością w wielu przypadkach tak będzie. Jednak callback może być również doskonałym dodatkowym kanałem komunikacji z Twoimi klientami. Ważne, by ocenić czy ta usługa jest akurat dla Ciebie.

Ułatwienie kontaktu – często poszukiwanie kontaktu na stronie www to żmudna praca. Za pomocą „migającej słuchawki” Twoi klienci bez problemu będą mogli się z Tobą skontaktować.

Zwrócenie uwagi – callback to także dobre narzędzie marketingowe, przykuwające uwagę. W przypadku SiteCall’a na stronie pojawi się nie tylko sama słuchawka, ale także formularz w formie pop out’u.

Zwiększenie konwersji – callback gwarantuje 100% zwiększenia konwersji na infolinię.

Zbieranie leadów poza godzinami pracy – odwiedzający Twoją stronę np. w nocy mogą zostawić kontakt, na który Twoi konsultanci będą mogli oddzwonić już następnego dnia.

 

Chcesz wiedzieć więcej?

Zapoznaj się z informacjami na temat Focus SiteCalll

SiteCall

 

Pozyskaj Więcej Leadów
I Zwiększ Sprzedaż

Pobierz eBook
close-link

close-link