Zastanawiasz się nad zmianą lub modernizacją centrali telefonicznej, a ważnym czynnikiem jest jej łatwa obsługa? Zobacz, jak wygląda konfiguracja centrali telefonicznej w chmurze i podejmij świadomą decyzję o zakupie odpowiedniego rozwiązania dla Ciebie.

 

Konfiguracja centrali telefonicznej powinna być najmniejszym z Twoich zmartwień. System telefonii w firmie ma działać zgodnie z potrzebami i strategią firmy. A gdy te potrzeby i strategia się zmienią, odpowiednie przestawienie centrali telefonicznej nie może wymagać dwudniowej interwencji informatyków.

 

Konfiguracja centrali telefonicznej przy wdrożeniu

Wirtualna centrala telefoniczna dostępna jest w środowisku chmury obliczeniowej, jako usługa abonamentowa (SaaS). W związku z tym nie potrzebujesz żadnej infrastruktury w firmie poza komputerem z dostępem do Internetu i telefonem.

Z tego też powodu, cała techniczna strona konfiguracji odbywa się po stronie dostawcy usługi wirtualnej centrali.

 

Twoim zadaniem jest tylko dostarczenie informacji, jak na przykład jakie numery telefonów mają być podłączone do centrali, który pracownik ma mieć konto użytkownika, jak ustawić kolejkowanie (więcej o kolejkowaniu połączeń przeczytasz w artykule „Jak działa kolejkowanie połączeń?”), oraz w jaki sposób ma działać menu głosowe IVR – jeżeli będziesz go używać.

 

O tym, co to jest menu IVR i dlaczego warto je mieć przeczytasz tu, a jak je przygotować, zanim przystąpisz do jego wdrożenia, dowiesz się z tego artykułu.

I to w zasadzie wszystko – na każdym etapie otrzymasz pomoc od dostawcy usługi, a na koniec pozostaje skonfigurowanie telefonów podłączonych do centrali. Jest to jedna z zaledwie dwóch czynności, które odbędą się w Twoim biurze. Drugą jest szkolenie użytkowników z obsługi centrali, którą przeprowadzi specjalista usługodawcy.

 

Bieżąca konfiguracja centrali telefonicznej

Wszelkie zmiany ustawień stacjonarnej centrali telefonicznej były koszmarem, wymagającym pół dnia walki całego działu IT z opornym systemem?

 

Konfiguracja centrali telefonicznej - panel konfiguracji

Panel konfiguracji wirtualnej centrali Focus PBX. Wszystkie dane użytkowników zmyślone 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do bieżącej konfiguracji wirtualnej centrali nie potrzebujesz informatyków, którzy mogą spokojnie zajmować się ważniejszymi sprawami. Wszelkie zmiany ustawień możesz przeprowadzić sam, albo oddelegować jednego z pracowników.

 

Panel konfiguracji jest prosty i opiera się o rozwijane menu, pola do wypełnienia, oraz mechanikę „przeciągnij i upuść” w przypadku zmian w menu IVR.

 

A ponieważ cała infrastruktura – serwery, kable, chłodzenie, pomieszczenia, system przeciwpożarowy – jest po stronie dostawcy usługi, nie musisz odłączać żadnych przewodów ani wzywać serwisu. Wszystkie zmiany wprowadzisz, siedząc wygodnie w fotelu.

 

 

Chcesz się dowiedzieć więcej o wirtualnej centrali telefonicznej? Przeczytaj te artykuły:

 

Jaka centrala telefoniczna będzie najlepsza dla małej firmy?

Centrala wirtualna czy stacjonarna w firmie?

Co to jest IVR – plus 7 korzyści z jego stosowania.