
Wykorzystanie internetu do transmisji głosu to kluczowy wyróżnik call center VoIP. Umożliwia znaczące oszczędności i niezależność od lokalizacji. Co trzeba wiedzieć rozważając wdrożenie call center VoIP?
Nazwa call center VoIP pochodzi od techniki Voice over Internet Protocol, czyli przesyłania dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych, popularnie zwanej także telefonią internetową. VoIP był do niedawna synonimem rozwiązania oszczędnościowego – był znacznie tańszy w porównaniu z telefonią tradycyjną, ale słyszalność i niezawodność pozostawiały wiele do życzenia. Obecnie, przy wykorzystywaniu łączy internetowych nowej generacji, jakość głosu i niezawodność są na takim samym poziomie, jak w wypadku rozwiązań tradycyjnych.
Przetestuj za darmo aplikację dla call center >
Call center VoIP a call center z tradycyjną telefonią
Zastanawiasz się nad zmianą centrali telefonicznej? A może szukasz odpowiedniego rozwiązania telekomunikacyjnego dla Twojej firmy? Bez względu na motywację warto przeanalizować różnice między telefonami voipowymi a tymi operującymi na telefonii tradycyjnej. w tym celu przygotowaliśmy zestawienie podstawowych różnic między tymi rozwiązaniami.
Jakie są dziś praktyczne różnice w korzystaniu z centrali telefonicznej voip i tradycyjnej?
1) infrastruktura i sprzęt
telefonia tradycyjna | call center VoIP |
|
|
2) liczba równoczesnych rozmów
telefonia tradycyjna | call center VoIP |
Ściśle określona:
| Zależny od szerokości pasma internetowego oraz od ustaleń z dostawcą VoIP. Brak „twardych” ograniczeń związanych z infrastrukturą. |
3) operator telekomunikacyjny i jego zmiana
telefonia tradycyjna | call center VoIP |
|
|
4) numeracja telefoniczna
telefonia tradycyjna | call center VoIP |
Numeracja powiązana z lokalizacją geograficzną biura. | Numeracja niezależna od lokalizacji biura. |
5) koszty
telefonia tradycyjna | VoIP |
|
|
Podsumowanie
Call center VoIP to rozwiązanie odpowiednie zarówno dla dużych, jak i małych firm. Dla mniejszych przedsiębiorstw najważniejszą zaletą call center VoIP w porównaniu z telefonią tradycyjną będą niższe koszty. Dla wszystkich firm bardzo ważne będą: niezależność od operatora telekomunikacyjnego, niezależność numeracji od lokalizacji, nieograniczona liczba jednoczesnych rozmów oraz możliwość uruchomienia systemu w bardzo krótkim czasie.
Tradycyjna telefonia zaczyna zatem stopniowo ustępować miejsca rozwiązaniom VoIP. Są one dużo tańsze (zwłaszcza przy rozmowach międzynarodowych) a jakość połączenia jest zazwyczaj lepsza.