Blog

Wykorzystanie Internetu do transmisji głosu to kluczowy wyróżnik call center VoIP. Umożliwia znaczące oszczędności i niezależność od lokalizacji. Co trzeba wiedzieć rozważając wdrożenie VoIP call center?

Przetestuj za darmo aplikację dla call center >

Nazwa call center VoiP pochodzi od techniki Voice over Internet Protocol, czyli przesyłania dźwięków mowy za pomocą łączy internetowych, popularnie zwanej także telefonią internetową. VoIP był do niedawna synonimem rozwiązania oszczędnościowego – był znacznie tańszy w porównaniu z telefonią tradycyjną, ale słyszalność i niezawodność pozostawiały wiele do życzenia. Obecnie, przy wykorzystywaniu łączy internetowych nowej generacji, jakość głosu i niezawodność są na takim samym poziomie, jak w wypadku rozwiązań tradycyjnych.

Call center z centralą telefoniczną VoIP a call center z tradycyjną telefonią

Jakie są dziś praktyczne różnice w korzystaniu z centrali telefonicznej voip i tradycyjnej?

 

1) infrastruktura i sprzęt

telefonia tradycyjna VoIP
  • dedykowane łącza
  • karty telekomunikacyjne
  • dedykowane aparaty analogowe lub cyfrowe
  • w firmie – centrala telefoniczna (PBX)
  • łącze internetowe
  • komputer
  • dedykowany aparat IP lub tylko aplikacja softphone na komputerze (dostępne bezpłatne wersje aplikacji)

 

2) liczba równoczesnych rozmów

telefonia tradycyjna VoIP
Ściśle określona:

  • dla telefonii analogowej – 1 rozmowa na łącze
  • dla telefonii ISDN – 30 rozmów na łącze
Zależna od szerokości pasma internetowego oraz od ustaleń z dostawcą VoIP. Brak „twardych” ograniczeń związanych z infrastrukturą.

 

3) operator telekomunikacyjny i jego zmiana

telefonia tradycyjna VoIP
  • jeden operator, który jednocześnie jest dostawcą łącza
  • zmiana operatora wymaga zgody dotychczasowego na wykorzystywanie jego łącza lub konieczność tworzenia nowego łącza
  • dowolny operator lub operatorzy
  • zmiana operatora – natychmiastowa i bezproblemowa.

 

4) numeracja telefoniczna

telefonia tradycyjna VoIP
Numeracja powiązana z lokalizacją geograficzną biura. Numeracja niezależna od lokalizacji biura.

 

5) koszty

telefonia tradycyjna VoIP
  • abonament telefoniczny (zwykle umowa na okres kilkunastu miesięcy)
  • płatne połączenia i przekierowania między oddziałami firmy w różnych lokalizacjach
  • brak abonamentu
  • bezpłatne połączenia i przekierowania między oddziałami firmy w różnych lokalizacjach oraz w sieci dostawcy VoIP.

 

VoIP call center to rozwiązanie odpowiednie zarówno dla dużych, jak i małych firm. Dla mniejszych przedsiębiorstw najważniejszą zaletą VoIP call center w porównaniu z telefonią tradycyjną będą niższe koszty. Dla wszystkich firm bardzo ważne będą: niezależność od operatora telekomunikacyjnego, niezależność numeracji od lokalizacji, nieograniczona liczba jednoczesnych rozmów oraz możliwość uruchomienia systemu w bardzo krótkim czasie.

 

Dowiedz się więcej o podstawie VoIP call center – wirtualnej centrali telefonicznej. Pobierz bezpłatny ebook „Wirtualna centrala telefoniczna. Niezbędnik nowoczesnego biznesu”.

Call center voip - ebook Wirtualna centrala

 

Przejdź w chmurę – zamień stacjonarne call center na VoIP i dokonaj skoku technologicznego. Umów się na bezpłatną konsultację z naszymi ekspertami i dowiedz się, jak najlepiej założyć Twoje call center: wypełnij poniższy formularz, a skontaktujemy się z Tobą niezwłocznie.

ZGŁASZAM CHĘĆ UDZIAŁU

Pobierz przewodnik RODO z rozwiązaniami Focus Telecom

Pobierz eBook
close-link
Przewodnik RODO
Pobierz eBook