Chat with us, powered by LiveChat

Zdobywanie leadów to wyzwanie. Rosnąca konkurencja w każdej branży sprawia, że trzeba wspierać sprzedaż doskonałą obsługą klienta i pozytywnymi doświadczeniami. Niemniej jednak telemarketing w dalszym ciągu pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów docierania do potencjalnych klientów. Dowiedz się, jak aplikacja telemarketing zwiększy skuteczność działań telemarketingowych.

Jak to jest z tym telemarketingiem?

Wiele osób słysząc słowo telemarketing ma negatywne skojarzenia – klienci – z natrętnym telefonami od konsultantów, pracownicy działu marketingu – ze żmudnym wybieraniem numerów i dźwiękiem odrzuconego połączenia – zwłaszcza w tzw. cold-callingu. A jednak to nie tylko złe doświadczenia pracowników i klientów. Jeśli telemarketing robiony jest właściwie – przynosi doskonałe rezultaty.

Nie oszukujmy się. To w dalszym ciągu najszybsza i najefektywniejsza forma zdobywania klienta. Konsultanci mogą łączyć się z daną osobą bezpośrednio, oferując w ten sposób produkty lub usługi. W zależności od rodzaju kampanii i grupy docelowej, ustala się scenariusz takich rozmów.

aplikacja telemarketing

Ważne, aby w Twoim dziale outbound marketingu pracowały osoby, które rzeczywiście mają odpowiednie predyspozycje. Ideałem są tzw. “knowledge workers”, którzy łączą umiejętności miękkie (jak np. zdolności interpersonalne, łatwość nawiązywania kontaktów) z twardą wiedzą, znajomością zagadnień technicznych i, jeśli Twoja firma tego potrzebuje, języków obcych.

Dobrzy telemarketerzy potrafią zadawać właściwe pytania i myślą analitycznie, dopasowując problem klienta do możliwości oferowanego przez firmę produktu. Tak działają dobrze przeszkoleni telemarketerzy, którzy są wspierani przez dobrych menedżerów z rozległą wiedzą o produkcie i technikach sprzedaży. To jednak nie wszystko. Zanim dojdzie do rozmowy z potencjalnym klientem – trzeba się do niego dodzwonić. I tu z pomocą przychodzą nowe technologie contact center.

Dlaczego warto postawić na telemarketing w firmie?

Przede wszystkim telemarketing pomaga w szybkim zdobywaniu klientów. Do tego koszt pozyskania klienta jest stosunkowo niski zwłaszcza, jeśli zdecydujesz się na aplikację do telemarketingu czyli system contact center do obsługi działu outbound marketingu i call center.

System Contact Center – aplikacja telemarketing pozwala spersonalizować kampanie marketingowe skierowane do konkretnych klientów, co podnosi sprzedaż. Co istotne, można sprzedać więcej produktów w określonym czasie.

Jak zwiększyć skuteczność rozmów telefonicznych dzięki odpowiedniej aplikacji?

Kluczem do sukcesu jest aplikacja telemarketing, która łączy w sobie wiele funkcji.

Przede wszystkim, możesz jej używać z dowolnego miejsca. Wystarczy, że masz komputer i dostęp do internetu. Dzięki temu nie musisz tworzyć dodatkowych stanowisk pracy dla konsultantów. A jeśli potrzebujesz rozszerzyć zespół – po prostu dodajesz nowe licencje.

Rozwiązanie powinno być łatwo skalowalne i powinno mieć możliwość dostosowania się do Twoich indywidualnych potrzeb. Dobry dostawca systemu contact center w chmurze pomoże Ci wybrać właściwe funkcjonalności i zoptymalizować ich działanie.

aplikacja telemarketing

Poza tym, używając oprogramowania contact center możesz udostępnić klientom różne formy kontaktu. To znaczy, że będziesz mógł porozumiewać się z klientami wielokanałowo, a wiedza z tych kanałów zostanie zintegrowana i będzie dostępna na potrzeby Twoje i konsultantach.

W takim systemie nie giną żadne informacje. Trudniej o przeoczenia – eliminujesz w ten sposób błąd ludzki i oferujesz lepsze doświadczenie potencjalnym klientom.

Jeśli chodzi o kanały komunikacji – oprócz telefonów i e-maili pojawia się również formularz kontaktowy, czat czy rozmowa przez social media. Połączenie programu do telemarketingu z bazą danych sprawia, że każdy konsultant ma łatwy dostęp do informacji o kontaktach i powodzeniu poprzednich telefonów.

To ułatwi cross-sell, czyli kolejne sprzedaże wykonane przez lojalnych klientów oraz up-sell, czyli kupno towarów o szczególnej wartości z tzw. wyższej półki.

Niezależnie od tego, co sprzedajesz – rozbudowane usługi dedykowane dla biznesu, czy produkty dla osób indywidualnych – telemarketing na pewno świetnie się sprawdzi, jako sposób efektywnej sprzedaży i dotarcia do klienta.

Przeczytaj więcej o skutecznym działaniu narzędzi do telemarketingu w naszym artykule:

Skuteczny telemarketing – 7 narzędzi, które musisz wykorzystywać

 

🔥 Prezentacja Systemu Ticketowego i Workflow

Plan prezentacji:
✔️ Głowne problemy zarządzania zgłoszeniami od Klientów
✔️ Narzędzie do automatyzacji i procesowania obsługi zgłoszeń (ticketing, workflow)
✔️ Podstawowe KPI do monitoringu efektywności procesów
✔️ Case study wdrożenia systemu ticketowego w dziale BOK

📜 Systemy Ticketowe i Workflow Dla Firm
Managerowie BOK, działu Serwisu często borykają się z problemami kadrowymi, brakiem skutecznych narzędzi do monitoringu czasu i jakości wykonywanej pracy. Z pomocą przychodzi jednak technologia…

Zapisy na bezpłatną prezentację