Twój zespół call center ma jedno zadanie: pozytywnie wpłynąć na wyniki biznesowe firmy. Istnieje wiele różnorodnych sposobów, na jakie mógłby to zrobić, a jednym z kluczowych jest umawianie spotkań handlowych. Jak robić to dobrze? Twoi agenci z pewnością doskonale to wiedzą. Czy możesz jednak stwierdzić ze stuprocentową pewnością, że praktyki i systemy, z jakich korzystają konsultanci wspierają ich w osiąganiu stawianych przed nimi celów?

Dzisiejsze rozwiązania tworzone z myślą o tym jak umawiać więcej spotkań handlowych, a więc finalnie: jak sprawić by firma osiągnęła wyższe zyski, to najlepszy sojusznik zespołów call center. Właściwie dobrany zestaw funkcjonalności, z którego korzystają w ramach systemu call contact center, to klucz do sukcesu, wzrostu wydajności, a także większej liczby umówionych spotkań handlowych.

Poniżej prezentujemy kilka sposobów na to, by drastycznie zwiększyć liczbę takich spotkań, a co za tym idzie, także wyników działu sprzedaży.

Skuteczniejsze umawianie spotkań handlowych? Rozwiązaniem jest system call contact center

Dlaczego Twoja firma potrzebuje systemu call contact center? Powodów jest wiele, ale dzisiaj skupimy się na jednym – potrzebujesz skutecznego procesu umawiania spotkań handlowych. Chcesz by konsultanci byli w stanie zwiększyć ich liczbę, bez konieczności zatrudniania większej kadry. Wykorzystaj funkcjonalności systemu Focus Contact Center – korzystanie z niego jest zdecydowanie bardziej ekonomiczne niż proces rekrutacji i zatrudnienie nowych pracowników.

Wyzwanie call center – umawianie spotkań handlowych

W konkurencyjnym środowisku, w jakim biznesy funkcjonują każdego dnia wzrost sprzedaży nie jest celem łatwym do osiągnięcia. Istnieje jednak szereg sposobów, które mogą nam pomóc ów cel osiągnąć, a także wiele nowoczesnych rozwiązań, które wspierają pracowników firmy w codziennych obowiązkach. O ile zatem efektywne umawianie spotkań handlowych może okazać się wyzwaniem, o tyle możemy sięgnąć po rozwiązania, które zdecydowanie nam to ułatwią. Jakie rozwiązania i techniki umawiania spotkań przez telefon sprawdzą się najlepiej?

Techniki umawiania spotkań przez telefon

Kompleksowy system call contact center posiada wiele funkcji i rozwiązań, ale dzisiaj skupimy się na tych, które możemy wykorzystać w kanale telefonicznym. Są to:

  • harmonogram wydzwaniania,
  • tryby wydzwaniania,
  • recall,
  • automatyczne powiadomienia,
  • priorytety umawiania leadów,
  • tworzenie kampanii skoncentrowanych wokół konkretnego celu,
  • pełna historia komunikacji z klientem w jednym, czytelnym wątku.

umawianie spotkań handlowych

Nie pozwól by lead ostygł, zanim do niego zadzwonisz

Wielu różnorodnych klientów, osób decyzyjnych czy branż, z którymi nasz dział call center ma kontakt każdego dnia potrafi skutkować powstaniem sytuacji, w której pozyskane leady nie są na czas obdzwaniane. Każdy supervisor call center doskonale wie, że do takiej sytuacji nie można dopuścić. Jak temu zapobiec? Wykorzystując system call contact center. 

Dzięki niemu konsultanci wiedzą dokładnie w jakiej kolejności wydzwaniać które leady. Co więcej, mają do dyspozycji wszystkie informacje udostępnione przez potencjalnych klientów na wcześniejszym etapie, a dzięki temu mogą lepiej przygotować się do rozmowy i skonstruować ją w taki sposób, by jak najskuteczniej umawiać spotkania z handlowcem.

Informacje zawarte w systemie ułatwiają team leaderom call center zarządzanie swoimi zespołami – na podstawie rekordów, które należy obdzwonić mogą ustalać priorytety, harmonogram obdzwonki czy dzienne cele dla agentów.

Przypominaj się klientowi

Z badań wynika, że 80% sprzedaży wymaga 5 telefonów uzupełniających po spotkaniu, ale aż 44% przedstawicieli handlowych poddaje się po jednym takim telefonie.

Wydaje się oczywiste, że na wielu etapach procesu sprzedaży klient potrzebuje proaktywnych zachęt do kontaktu z naszą firmą. W dzisiejszym zabieganym świecie klientom łatwo jest przeoczyć otrzymaną mailem ofertę czy zapomnieć o umówionej jakiś czas temu rozmowie z przedstawicielem firmy.

Warto stworzyć kampanię mającą na celu wyłącznie wydzwanianie tej listy kontaktów, z którymi konsultanci uprzednio rozmawiali, ale do umówienia spotkania handlowego nie doszło. W Focus Contact Center można utworzyć automatyczną kampanię, dla której określa się najlepszy tryb wydzwaniania czy konkretnych agentów, którzy mają się taką obdzwonką zająć. Dzięki określonemu przez konsultantów statusowi połączenia, system automatycznie informuje ich kiedy ponownie powinni zadzwonić na dany numer telefonu.

Dzięki pełnej historii kontaktu z klientem w systemie Focus Contact Center nawet nowi agenci poradzą sobie z wydzwanianiem istniejących w bazie kontaktów. Wszystkie niezbędne do efektywnej rozmowy informacje znajdują się na czytelnej karcie klienta.

Z systemem contact center nigdy więcej nie zapomnisz zadzwonić do klienta

Im więcej klientów, tym więcej zysków. Ta prosta zasada może wydawać się banalna, ale po przyjrzeniu się jej możemy dojść do wniosku, że więcej klientów może również oznaczać… większy chaos. Tutaj na pomoc przychodzą nam funkcjonalności platform call contact center. System Focus Contact Center automatycznie pilnuje pracy agentów, przypominając im kiedy powinni obdzwonić konkretne rekordy – manager działu call center może z góry ustalić po jakim czasie należy zadzwonić do kontaktów, które:

  • nie odebrały telefonu,
  • przełączyły połączenie na pocztę głosową (tryb wydzwaniania predictive nie łączy takich połączeń z konsultantami, sam automatycznie rozłącza takie połączenia),
  • poprosiły o ponowny kontakt,
  • i wiele innych.

Właściwa kolejność ma duże znaczenie przy umawianiu spotkań przez telefon

Kolejną niezwykle ważną funkcjonalnością, która pomoże przy zwiększaniu liczby umówionych rozmów handlowych, jest odpowiednia kolejność wydzwaniania rekordów. Im większa firma, tym więcej numerów do obdzwonienia. Które z nich są bardziej kaloryczne? Jakie mają statusy? Jaki nadano im priorytet? Na platformie contact center wszystkie rekordy są uporządkowane według określonych przez managera call center kryteriów. Baza jest podzielona w taki sposób, który może zapewnić maksymalizację skuteczności kampanii wychodzących. 

Dzwonienie do rekordów bez uprzedniego ustalenia celów i priorytetów takich działań może się źle skończyć, a skuteczność takiego przedsięwzięcia bardzo ciężko przewidzieć.

Wybierz właściwy tryb wydzwaniania

W systemie Focus Contact Center możemy uruchomić trzy tryby wydzwaniania numerów. Przedstawia je poniższa grafika:

umawianie spotkań handlowych - tryby wydzwaniania

Czym są wymienione powyżej tryby wydzwaniania rekordów? O tym pisaliśmy szczegółowo w naszym innym artykule. Kliknij tutaj, by go przeczytać.

Który z nich najlepiej sprawdzi się przy kampanii zmierzającej do zwiększenia liczby umówionych spotkań handlowych?

Ogólna zasada mówi, że tryb preview najlepiej sprawdza się przy sprzedaży B2B. Konsultanci mają czas by sprawdzić informacje dostępne w systemie, dzięki czemu znają szerszy kontekst i dużo łatwiej im zachęcić osobę, z którą rozmawiają do odbycia spotkania z handlowcem.

 

Jak umawiać więcej spotkań handlowych przez telefon? Jak widzimy, wykorzystywany przez nas system call contact center doskonale sprawdzi się jako pomoc w tym zakresie.

Jak umawiać więcej spotkań handlowych przez telefon?

Źródła:

https://spotio.com/blog/sales-statistics/

https://focustelecom.pl/blog/jak-dobrac-tryb-wybierania-numerow-telefonicznych-do-kampanii/

https://focustelecom.pl/blog/efektywne-wybieranie-numeru-preview-progressive-czy-predictive/