Gamifikacja

(ang. gamification) czyli gryfikacja lub grywalizacja to mechanizmy zaczerpnięte z gier komputerowych oraz fabularnych.

Stosowane są do długofalowego wywierania wpływu na zachowania ludzi w sytuacjach nie związanych z grami, czyli na przykład w pracy lub w sytuacjach sprzedażowych. Mają na celu zwiększenie zaangażowania (flow) w działania, w których biorą udział.  Oparte są na wyzwaniach, osiągnięciach i nagrodach. Gamifikacja stosowana jest na przykład w programach lojalnościowych, w systemach motywacyjnych dla pracowników czy w zarządzaniu zespołem – wszędzie tam, gdzie celem jest większa efektywność prowadzonych działań. Gamifikację wykorzystuje się także na portalach społecznościowych do przyciągania kolejnych użytkowników, w systemach edukacyjnych i w firmach szkoleniowe.


Przydatne artykuły:

Gamifikacja w pracy – większa motywacja dzięki zabawie

Grywalizacja w contact center – 5 pomysłów na szybkie i proste zastosowanie