Dział sprzedaży jest podstawową jednostką każdej organizacji. Dodatkowo wspiera się go marketingiem bezpośrednim lub telemarketingiem. Efektywna sprzedaż zależy głównie od sprawnej komunikacji z klientem.
Obok umiejętności i doświadczenia pracowników działu sprzedaży, kluczową rolę odgrywają tutaj narzędzia, którymi sprzedawcy się posługują. Odpowiednie narzędzia do komunikacji są w stanie rozwiązać najpopularniejsze i zarazem najbardziej dojmujące problemy i zwiększyć efektywność sprzedaży.
Problemy, które blokują efektywną sprzedaż:
- Niska dodzwanialność, czyli wysoki koszt pozyskiwania klientów.
- Brak możliwości monitorowania i porównywania wyników pracy sprzedawców.
- Brak możliwości korzystania z kompletnych danych o klientach już pozyskanych.
- Konieczność walki o lojalność klienta.
Jak można rozwiązać te problemy?
Platforma do wielokanałowej komunikacji z klientem to efektywna sprzedaż. Dzieje się tak poprzez poprawę jakości komunikacji, uszczelnienie przepływu danych i szereg nowoczesnych udogodnień, które ułatwiają pracę agentów. Te narzędzia to:
- wielokanałowość (możliwość obsługiwania nowych kanałów komunikacji i integracja pozyskanych z nich danych,
- centralna baza danych dostępna dla sprzedawców (może to być także integracja platformy komunikacyjnej z używanym dotychczas systemem CRM,
- automatyzacja procesów sprzedażowych,
- monitorowanie pracy sprzedawców systemowo oraz poprzez nagrywanie rozmów,
- aplikacja mobilna, która pozwala na monitorowanie pracy zdalnej i zdalne korzystanie z platformy,
- kolejkowanie połączeń i recalle – żeby nie zrażać i nie tracić potencjalnych klientów,
- raporty.
Efektywna sprzedaż (czyli większa) dzięki platformie contact center
Funkcje dobrego systemu contact center, które pracują na efektywną sprzedaż:
- automatyczne tryby dzwonienia: predictive, half progressive, progressive,
- wielokanałowość (telefon, fax2mail, mail, chat, sms, www, SiteCall, aplikacja mobilna),
- zarządzanie bazą w kampanii sprzedażowej,
- wielokampaniowość z opcją priorytetowania wybranych kampanii,
- interaktywny skrypt,
- wykrywanie poczty głosowej.
Co możemy dzięki temu osiągnąć?
Dobrze działająca platforma do wielokanałowej komunikacji z klientem pozwoli na zwiększenie skuteczności kampanii sprzedażowych oraz zwiększenie liczby szans sprzedażowych. Dzięki automatyzacji działań zwiększy się efektywność pracy sprzedawców – a wykonywanych przez nich połączeń nawet o 20%. System contact center pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału zespołu sprzedażowego bez rewolucyjnych zmian w jego strukturze.