Firmy dostarczające rozwiązania fotowoltaiczne przeżywają skokowy rozwój, niezależnie od kryzysu spowodowanego pandemią i przewidują, że kolejne lata podtrzymają tę tendencję. Prezentujemy Case Study fotowoltaika – jak przygotować firmę na dynamiczny rozwój

Ogromne zapotrzebowanie na energię odnawialną w 2021 roku w Polsce już nikogo nie zaskakuje.

W ostatnich latach branża PV rozwija się dynamicznie dzięki ulgom podatkowym dla konsumentów, dotacjom od rządu i samorządów i korzystnemu systemowi rozliczeń, który pozwala na obniżenie wysokości rachunków dzięki nadwyżce wyprodukowanej energii. Jak to wygląda w praktyce?

Polska fotowoltaika w liczbach:

  • 4,44 MW – dzienna wartość mocy nowych uruchomień fotowoltaicznych w 2020 roku

  • 10-krotna – skala wzrostu czołowych polskich firm na przełomie 2019/2020

  • 30 tys. złotych – wartość zamówienia przeciętnego klienta i konsumenta

Jak wspierać ten rozwój?

Firmy, które postawiły na szybki rozwój – zainwestowały w poprawę infrastruktury komunikacyjnej i zarządzanie procesami. Takie firmy co roku powiększają liczbę instalacji, poszerzają bazę klientów, a co za tym idzie, swoje przychody i wyceny na rynku.

W tym roku w branży fotowoltaicznej, między innymi dzięki wymienionym korzyściom dla klientów, uruchamiane jest dziennie około 4,44 MW nowych mocy i są to głównie małe instalacje fotowoltaiczne u osób prywatnych. Choć nie brakuje także inwestycji przedsiębiorstw, które również chcą zatroszczyć się o środowisko.

Z rozwiązań fotowoltaicznych korzysta w Polsce ponad 100 tysięcy użytkowników. Niewątpliwie za sprawą dofinansowań oraz rosnącej świadomości ekologicznej liczba ta nadal będzie systematycznie wzrastać.

Dlatego ogromne znaczenie ma odpowiednie przygotowanie firmy do dalszego tak dynamicznego rozwoju, głównie w obszarze obsługi i wsparcia klienta.

Najczęściej dostawcy rozwiązań fotowoltaicznych spotykają się z następującymi wyzwaniami:

  • brak szybkiego kontaktu z klientem zainteresowanym instalacją

  • brak kontroli nad procesem pozyskiwania klientów

  • brak kontroli nad procesem obsługi szans sprzedażowych

  • duże obciążenie działu sprzedaży

  • brak jasnych ścieżek komunikacji między działami, które prowadzą do błędów i strat szans sprzedażowych

  • skomplikowana organizacja komunikacji i praca na komórkach utrudnia skalowanie procesów

Jak przygotować firmę na takie wyzwania?

W Focus Telecom odpowiadamy:  postawić na zmianę procesów komunikacyjnych z klientami i skalowalne rozwiązanie do wielokanałowej komunikacji. 

Jesteśmy gotowi na rozwój: Case Study fotowoltaika

Poniższy case dotyczy dużej firmy fotowoltaicznej, która powstała i rozwinęła się ponad 10-krotnie w ciągu niespełna roku. Handlowcy zamiast kilkunastu spotkań dziennie nagle musieli zaplanować ich kilkaset. Najprostszym rozwiązaniem okazało się zwiększanie składu osobowego firmy o osoby obsługujące klientów.

W trakcie tego roku firma podjęła strategiczną decyzję o wdrożeniu łatwo skalowalnego systemu call center usprawniającego komunikację klientem, po to by zadbać o skuteczność sprzedaży i jakość obsługi klienta.

Oto cele biznesowe, jakie postawili sobie, decydując się na wdrożenie rozwiązań Focus Contact Center:

  • Dotarcie do jak największej liczby potencjalnych klientów

  • Optymalizacja wykorzystania terenowych zespołów roboczych

  • Wykorzystanie wiedzy o procesach do optymalizacji pracy i rozliczania zespołów sprzedażowych i współpracowników zewnętrznych – raportowanie

  • Możliwość łatwego skalowania działań ze względu na szybki rozwój

Firma Focus Telecom dostarczyła klientowi rozwiązania zapewniającego obsługę ponad 100 stanowisk. Zapewniliśmy wsparcie w zakresie:

  • obsługa zgłoszeń (ticketing system), dostęp do centralnej bazy rekordów we wszystkich kampaniach, możliwość deduplikacji bazy, ustawienia czarnej listy numerów,  dostęp do dowolnej konfiguracji danych z raportów, zintegrowany formularz www oraz widget Sitecall na stronie www dla potencjalnych klientów.

Dzięki temu firma osiągnęła następujące efekty: 

  • Wzrost docieralności do potencjalnych klientów różnymi kanałami, nie tylko telefonicznym

  • Zwiększenie efektywności zespołów dzięki raportom i wallbordowi

  • Skuteczne zarządzanie i praca na wielu kampaniach

  • Przyspieszenie przepływu informacji w organizacji

  • Dla klientów: łatwość kontaktu w rozwiązywaniu bieżących spraw

  • Gotowość na skokowy wzrost zapotrzebowania na usługi

Jak widać na powyższym przykładzie case study fotowoltaika, liderzy wśród polskich dostawców rozwiązań fotowoltaicznych już zadecydowali o wdrożeniach systemów, które usprawniają komunikację z klientem na różnych poziomach. Zdecydowali się zadbać o organizację komunikacji i szybką reakcję na zapotrzebowania potencjalnych klientów.

Tak zawalczyli o skuteczność sprzedaży i jakość obsługi klienta, a także być przygotowali się na rozwój rynku. Z całą pewnością warto podjąć to wyzwanie.