Telemarketerzy, handlowcy, windykatorzy notorycznie nie dodzwaniają się do klientów czy dłużników. Systemowe rozwiązania contact center, jak losowa prezentacja numeru, czy Local Presence, mogą znacząco poprawić dodzwanialność w kampaniach telefonicznych.

Problemy z kontaktem z klientem to codzienność w wielu branżach, które wykonują połączenia do baz kontaktów. Z całą pewnością, mając już świadomość problemów w obsłudze braku kontaktu, należy podjąć próbę ich naprawy. Zwłaszcza, że wiele prostych rozwiązań mamy naprawdę na wyciągnięcie ręki. O niektórych problemach i ich rozwiązaniach pisaliśmy już w poprzednich artykułach.

W niniejszym chcielibyśmy zająć się następującymi funkcjami dobrego contact center: losową prezentacją numeru oraz local presence. Funkcje – które zwiększają szansę na skuteczność docierania do klientów, potencjalnych klientów, czy też dłużników.

Losowa prezentacja numeru

Losowa prezentacja numeru. Jak to działa?

Działanie samej prezentacji numeru jest proste. W momencie zestawiania połączenia, centrala telefoniczna przekazująca połączenie do odbiorcy przesyła automatycznie do jego telefonu pełny numer dzwoniącego.  Działa to w ten sam sposób niezależnie od tego, czy używa się tradycyjnego telefonu stacjonarnego, czy telefonu VoIP.

Na wyświetlaczu pokazuje się numer, a Twój telefon szuka odpowiadającego mu wpisu na liście kontaktów. Jeżeli znajdzie, pokazuje wpisaną przez Ciebie nazwę dzwoniącego. Jeżeli jest to numer niewpisany w kontakty, wyświetli się tylko numer wraz z numerem kierunkowym krajowym lub międzynarodowym.

Losowa prezentacja numeru zwiększa skuteczność Twoich kampanii. Jak?

Mając kontrolę nad tym, jakim numerem się prezentujesz, wykonując połączenia telefoniczne do klientów, czy potencjalnych klientów, możesz zwiększyć efektywność swoich działań sprzedażowych, prowadzonych przez telefon. Dlaczego? 

Klienci znacznie chętniej odbierają połączenie, jeśli widzą wyświetlający się numer komórkowy – nie prywatny, nie zastrzeżony, tylko po prostu nieznany anonimowy numer, który nie ma żadnych negatywnych konotacji (jeszcze nie tak dawno numery telemarketingowe miały wspólny zestaw cyfr). Obecnie numery stacjonarne, zwłaszcza takie spoza lokalizacji kontaktu, najczęściej szybko kojarzone są z telemarketingiem. I pozostają nieodebrane.

https://focustelecom.pl/e-booki/skuteczna-windykacja-e-book-case-study/

Zmieniająca się prezentacja numeru może zwiększyć szansę nie tylko na dodzwonienie się do potencjalnego klienta, ale także na dotarcie do dłużników, którzy blokują numery, które kojarzą z windykatorem. 

Ważne też jest, aby zmiana prezentacji była robiona inteligentnie. Co jeżeli jesteś już umówiony na kontakt? Warto wtedy mimo wszystko zaprezentować się tym samym numerem, co przy ostatnim kontakcie. Pamiętasz nasze rady z poprzednich artykułów? Klient już ten numer kojarzy z Tobą, więc ważne jest, aby Twój system taką funkcję udostępniał.

A co jeżeli Twój numer nazbierał niezbyt pochlebne opinie? Dodaj go na listę tzw. numerów skażonych. System sam zadba o to, żeby już z nich nie korzystać.

Prezentacja numeru dla klientów zagranicznych

Jeśli Twoi handlowcy są w Polsce, ale produkty sprzedają na całym świecie, prezentacja numeru także może być ważnym czynnikiem skuteczności ich działań. Gdyby zadzwonili do na przykład do Niemiec i zaprezentowali się polskim numerem, potencjalny klient mógłby nie odebrać, widząc nieznany numer międzynarodowy. 

Klienci, jak już powiedzieliśmy wcześniej, niechętnie odbierają telefony od nieznanych numerów krajowych, a co dopiero zagranicznych. Mając pulę numerów niemieckich od Twojego operatora telekomunikacyjnego, możesz ustawić prezentację na te właśnie numery i wykorzystywać je do dzwonienia do potencjalnych klientów w Niemczech. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na sprzedaż za granicą.

 

Local Presence

Co to jest Local Presence?

Local Presence to system, który umożliwia przedstawicielom handlowym korzystanie z prezentacji lokalnym numerem kierunkowym przy automatycznym wybieraniu numerów do potencjalnych klientów. Korzystanie z automatycznego dialera połączonego z funkcją Local Presence może podnieść odbieralność połączeń nawet o 400%, ponieważ potencjalni klienci są znacznie bardziej skłonni do odbierania nieznanych połączeń z numerów lokalnych niż z zamiejscowych.

Local Presence w czasie wykonywania połączenia udostępnia do podglądu z wyprzedzeniem partię numerów telefonów z wybranych numerów kierunkowych. Niektóre systemy korzystają także z geolokalizacji numeru wybieranego przez agenta. Local Presence wtedy automatycznie dba o to, żeby potencjalnemu klientowi pojawił się numer, który jest albo pod tym samym, albo pobliskim numerem kierunkowym.

Local Presence to popularne narzędzie w telemarketingu i sprzedaży, ponieważ nie wymaga żadnych dodatkowych działań od agentów, a przynosi pożądane efekty w postaci odbieralności połączeń. Agent po prostu włącza funkcję Local Presence, a następnie normalnie wybiera numery potencjalnych klientów. 

Dwie proste funkcje contact center – a przynoszą widoczne efekty w telemarketingu i windykacji. Oczywiście równolegle z korzystaniem z tych funkcjonalności należy pamiętać o tym, co dalej – czyli jak się zachowamy, jeśli potencjalny klient odbierze połączenie i jak wykorzystamy tę szansę. Ale to już osobny temat. 

 

System CRM + Contact Center + ServiceDesk w jednym?

Pobierz ofertę i umów się na prezentację systemu Focus Telecom:

Oprogramowanie dedykowane dla:

- zarządzaj wszystkimi kanałami komunikacji (tel, SMS, chat, email, messenger)

- gromadź dane o klientach w bazie rekordów CRM

- zarządzaj procesami obsługi klienta w module service cloud

- Właścicieli firm - działów BOK, Serwisu, Reklamacji

- działów eCommerce, Zamówień

- działów IT Helpdesk, ServiceDesk