Istnieje wiele zalet korzystania w codziennej pracy z kilku różnych systemów. Dostęp do zbiorów różnorodnych danych czy możliwość wykorzystywania zróżnicowanych funkcjonalności to tylko niektóre z nich.

Niestety, takie rozwiązanie niesie za sobą także szereg zagrożeń.

Dane dostępne w różnych systemach nie są ze sobą zsynchronizowane, konsultanci muszą ich ręcznie szukać lub wręcz je samodzielnie przepisywać, w trakcie załatwiania spraw są zmuszeni przełączać się między systemami, a w sytuacji kiedy na linii czeka klient, może się to źle skończyć.

Opisane problemy to tylko kilka przykładów negatywnych konsekwencji wynikających z faktu korzystania z różnych systemów informatycznych, które nie są ze sobą zintegrowane. Dlatego właśnie w Focus Telecom polecamy naszym klientom integrację wszystkich systemów, a jej wdrożeniem zajmuje się przeszkolony zespół naszych specjalistów.

System Focus Contact Center umożliwiający wielokanałową komunikację z klientem warto połączyć z systemami CRM, platformami e-commerce czy komunikatorami, których używają dzisiejsi użytkownicy internetu. Dzięki rozbudowanemu API, nasz system można zintegrować z wieloma różnymi systemami zewnętrznymi. Dzisiaj przyjrzymy się tym wykorzystywanym w sklepach internetowych. Najpierw jednak, zastanówmy się, dlaczego warto zintegrować systemy informatyczne w e-commerce z platformą call contact center?

Synchronizacja różnorodnych danych, szerszy kontekst ułatwiający wykonywanie obowiązków czy oszczędność czasu to tylko niektóre z oczywistych zalet takiego rozwiązania.

Powody integracji systemów wewnętrznych używanych w sklepach internetowych z systemem call contact center

Dlaczego warto zintegrować systemy wykorzystywane przez pracowników sklepów internetowych? Jakie korzyści niesie ze sobą integracja oprogramowania do call contact center Focus Contact Center z platformami e-commerce takimi jak IdoSell czy Allegro?

Korzyści jest wiele, poniżej opisujemy kilka najważniejszych z nich.

  • Bieżąca synchronizacja danych z różnych obszarów

Dzięki synchronizacji danych ze zintegrowanych systemów nie trzeba szukać ich w różnych miejscach czy przepisywać informacji z jednego do drugiego ręcznie. Wszystkie dane synchronizują się automatycznie i na bieżąco – dzięki temu zapewniona jest praca na zestawie aktualnych informacji z różnych źródeł, które komplementują się nawzajem. Nie ma mowy o pomyłkach i błędach, kiedy mamy dostęp do wszystkiego, co nam potrzebne w jak najlepszym wykonywaniu obowiązków. Przykładem jest synchronizacja danych o komunikacji z klientem z systemu Focus Contact Center z danymi o zamówieniach na platformie IdoSell. Dzięki niej dział obsługi klienta, zespół handlowców czy inne komórki w firmie mogą mieć dostęp do całej historii kontaktów z klientem. Wszystkie zamówienia, zrealizowane połączenia (a także próby takich połączeń), wysłane smsy czy maile oraz informacje z formularza na stronie www są zebrane w jeden, czytelny wątek. W razie zgłoszenia problemu czy reklamacji, jeden pracownik może szybko i sprawnie załatwić sprawę, dzięki czemu sam oszczędza czas i zna szerszy kontekst, a klient jest zadowolony z wysokiego poziomu obsługi.

  • Integracje danych w sklepie internetowym to szerszy kontekst i nowe spojrzenie na profil klienta

Jak zostało wspomniane wyżej, dostęp do zsynchronizowanych danych oznacza możliwość spojrzenia na sprawę klienta biorąc pod uwagę szerszy kontekst. Oznacza to na przykład całą historię jego zamówień, konsultantów, z którymi załatwiał sprawy czy złożone przezeń reklamacje. To pozwala na lepsze zrozumienie jego potrzeb, sprawne rozwiązywanie problemów oraz możliwość tworzenia strategii na podstawie zestawu informacji, a nie oderwanych od siebie wskaźników.

  • Dostęp do korzystania z wielu funkcjonalności za pomocą jednej platformy

Twoi konsultanci z pewnością mają dość przełączania się pomiędzy różnymi platformami, pilnowania haseł dostępu czy szukania różnych informacji w różnych okienkach przeglądarki – zwłaszcza kiedy rozmawiają z klientem i zależy im nie tylko na czasie, ale także na poprawności informacji, których udzielają. Łatwy i szybki dostęp do różnych danych za pomocą jednej platformy to kolejny powód do integracji systemów teleinformatycznych. Dzięki połączeniu funkcjonalności różnych systemów praca przebiega szybciej, sprawniej i jest bardziej efektywna.

  • Oszczędność czasu pracowników

Jakie jeszcze korzyści wynikają z integracji wykorzystywanych systemów ze sklepami online? Niezaprzeczalną zaletą takiego rozwiązania jest oszczędność czasu. Wspomniana wyżej integracja danych i funkcjonalności w spójną całość, z której korzysta pracownik sklepu sprawia, że jego obowiązki wykonywane są dużo szybciej. System Focus Contact Center pozwala także na automatyzację powtarzalnych czynności, co znacząco przyspiesza pracę całego zespołu.

  • Integracje e-commerce to także wsparcie różnych zespołów w firmie

Dzięki wykorzystaniu zintegrowanej ze sklepem internetowym platformy contact center możemy poprawić wymianę danych pomiędzy systemami czy usprawnić komunikację między wieloma działami (i oddziałami) firmy.

  • Komplet informacji potrzebnych do podejmowania decyzji i tworzenia strategii na przyszłość

Jak zostało powiedziane wyżej, dzięki integracji systemów, integrujemy dostępne za ich pomocą informacje. Dzięki nim możemy zupełnie inaczej spojrzeć na funkcjonowanie naszego sklepu, przyzwyczajenia naszych klientów czy oferowane przez nas dobra. To z kolei prowadzi nas do podejmowania bardziej świadomych, strategicznych decyzji co do przyszłości naszego biznesu.

Dzięki informacjom zebranym we wspólny wątek, widzisz czy klient dzwonił czy wypełniał formularz kontaktowy, z kim rozmawiał, kto przyjął zgłoszenie, którego dnia i o której godzinie, a także jakim efektem zakończył się ten kontakt (np. klient złożył reklamację, problem z płatnością czy niedostarczoną przesyłką). Możesz sprawdzić ile trwała rozmowa. Widzisz wszystkie kontakty klienta z Twoim sklepem internetowym w czytelnym wątku. Analiza takich danych pozwala wyciągać wnioski i skutecznie planować przyszłe działania i kampanie. Możemy np. ustawić przypomnienie, by system poinformował pracowników o zbliżającej się dacie zakupów stałego klienta. Warto zastanowić się nad telefonem do nich, dzięki czemu pozytywnie zaskoczymy klientów pamięcią o nich i zaproponujemy zakup produktów czy usług.

  • Możliwość skuteczniejszego zarządzania pracownikami sklepu

System Focus Contact Center daje dostęp do danych o wszystkich aktywnościach pracowników sklepu. Przykładem takich informacji może być liczba wykonanych połączeń, czas spędzony na realizacji danej kampanii czy ile reklamacji zostało złożonych u danego pracownika w dniu wczorajszym, ilu połączeń pracownicy nie odebrali w danym tygodniu. Dodatkowo, dane z bieżącego dnia można śledzić na interaktywnej tablicy wyników (wallboard) – nawet będąc poza biurem lub gdy Twoi pracownicy pracują zdalnie.

Na platformie Focus Contact Center zapisują się wszystkie działania danego pracownika, które można potem analizować by skuteczniej zarządzać zespołem.

  • Zmniejszenie liczby pomyłek i błędów

Czy Twoi klienci są zadowoleni? Czy poziom obsługi klienta w Twoim sklepie internetowym spełnia wysokie wymagania rynkowe? To tylko wybrane z pytań, które powinien zadać sobie każdy właściciel sklepu online. Od czego zależy opinia klientów? Jednym z głównych czynników jest oczywiście poziom ich obsługi. Dlatego właśnie platformy do e-supportu to coraz częściej wykorzystywane systemy w firmach, które kontaktują się z klientami. Rozwiązania takie jak system Focus Contact Center, który pozwala na profesjonalną, terminową i kompleksową obsługę klientów, połączony z systemami e-commerce, zapewnia wysoki poziom zadowolenia każdego klienta. Dzięki integracji systemów i dostępowi do zintegrowanych informacji, konsultanci lepiej i szybciej obsługują klientów. Popełniają zdecydowanie mniej błędów podczas rozmów z nimi (dzięki temu, że razem z połączeniem przychodzącym wyświetla im się karta klienta zawierająca pełną historię kontaktu z nim czy też dzięki wykorzystaniu dostępnych w systemie skryptów rozmowy). Dbałość o wysoką jakość obsługi klienta powinna być dzisiaj priorytetem każdego sklepu internetowego.

integracje e-commerce

Czy warto integrować różne systemy informatyczne?

Powyższe argumenty wydają się potwierdzać twierdzenie, że naprawdę warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. Integracja systemów w sklepie internetowym może przynieść wiele różnorodnych korzyści, co więcej, może pomóc uniknąć strat i pomyłek. Jakie integracje e-commerce oferuje Focus Telecom?

Integracje Focus Contact Center z platformami e-commerce

Jakie integracje e-commerce oferujemy? Na czym polega integracja systemów informatycznych? O tym piszemy poniżej:

Allegro to wiodąca na polskim rynku platforma e-handlu. Z uwagi na dużą liczbę klientów, sklepy oferujące na niej swoje produkty często potrzebują dodatkowych systemów do obsługi klienta czy komunikacji z nim. To właśnie oferuje Focus Contact Center. Połączenie obu systemów to gwarancja wszystkich istotnych informacji o kliencie w jednym miejscu. Wzrost poziomu obsługi i CLTV to tylko wybrane zalety takiej integracji.

  • Integracja Amazon

Amerykański lider handlu online, od niedawna działający na rynku polskim także w języku polskim, to kolejna platforma e-commerce, którą warto zintegrować z platformą call contact center. Amazon to największy na świecie sklep internetowy, a także jeden z globalnych ekspertów handlu elektronicznego.

Atomstore to kolejna platforma umożliwiająca sprzedaż online. Dostępna zarówno w wersji dla B2C, jak i dla B2B to rozwiązanie dla średnich i dużych sklepów internetowych. Dzięki integracji Atomstore z Focus Contact Center można sprawnie zarządzać obsługą klienta z jednego miejsca.

Baselinker znany właścicielom sklepów internetowych jako narzędzie umożliwiające zarządzanie sprzedażą na wielu platformach w jednym systemie. Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania właściciele sklepów zajmują się zamówieniami czy edycją oferty na platformie Baselinker, a zmiany automatycznie pojawiają się także np. w Allegro czy innych marketplace-ach. Połączenie tego rozwiązania z platformą do call contact center umożliwia integrację funkcjonalności związanych z zarządzaniem sprzedażą z funkcjami przeznaczonymi do zarządzania całą komunikacją z klientem.

IdoSell to rozwiązanie, które jest od ponad dwudziestu lat wykorzystywane do sprzedaży w internecie. Wspiera właścicieli sklepów internetowych w obsłudze zamówień składanych online. Jak działa integracja systemu contact center ze sklepem na platformie IdoSell? Dzięki integracji sklepu założonego za pomocą IdoSell z platformą Focus Contact Center znacząco podnosi się poziom obsługi klienta, a co za tym idzie, rośnie sprzedaż. Przejście do systemu IdoSell z platformy Focus Contact Center to tylko jedno kliknięcie. System identyfikuje nawet klientów anonimowych (którzy wcześniej składali zamówienia bez rejestracji), a wszystkie zebrane informacje pomagają w lepszym zarządzaniu sklepem, komunikacją z klientami, kadrą pracowniczą i strategią działań.

  • Magento

Jedno z najpopularniejszych rozwiązań umożliwiających tworzenie systemu e-commerce na świecie. Polecana dla średnich i dużych firm, a także tych mniejszych, które mają potencjał do wzrostu. Firma oferuje dwie wersje platformy: Magento Open Source i Magento Commerce.

PrestaShop to kolejny system powstały z myślą o tworzeniu sklepów online, działający na rynku od 2005 roku. Podobnie jak systemy opisane powyżej, umożliwia łatwe utworzenie i prowadzenie sklepu online. Firma udostępnia także PrestaHosting, dzięki któremu założenie sklepu dostępnego w sieci jest jeszcze prostsze.

  • Shoper x Focus Contact Center

Kolejna platforma, z którą możemy zintegrować Focus Contact Center to Shoper. Ponad 250 różnorodnych funkcjonalności pozwala na założenie i prowadzenie sklepu internetowego. Firma działa na rynku od kilkunastu lat, a z jej rozwiązań korzysta kilkadziesiąt sklepów.

integracje e-commerce focus contact center

Jak zintegrować sklep internetowy z platformą call contact center?

System Focus Contact Center zaprojektowano w sposób otwarty, dzięki czemu można go łatwo zintegrować z różnorodnymi systemami zewnętrznymi. Zespół specjalistów Focus Telecom zajmuje się całym procesem integracji, a także obsługi po jej wdrożeniu. Rozbudowane API sklepu i naszej platformy umożliwia szybką integrację.

Zintegruj swój sklep na IdoSell z platformą Focus Contact Center. Sprawdź czemu taka integracja to rozwiązanie dla Ciebie klikając tutaj.