Blog

Ile cię kosztuje brak analityki w dziale obsługi klienta?

Ile cię kosztuje brak analityki w dziale obsługi klienta?

O analityce danych biznesowych mówi się ostatnio dużo. To oczywiste, że obserwujemy wyniki sprzedaży i walczymy o ich wzrost. Co jednak z analityką w dziale obsługi klienta? Czy warto obserwować działania pracowników BOK? Przez ostatnie lata wiele się nauczyliśmy o dobrej obsłudze klienta i na pewno obsługujemy naszych klientów lepiej i uważniej niż kiedyś. Unowocześniliśmy się, otworzyliśmy się na nowe kanały kontaktu, digitalizujemy działania. Czy to wystarczy? Klient zmienia się szybciej niż my. Zmieniają się jego oczekiwania, podnoszą wymagania co […]

Customer Success - co to jest?

Customer Success – co to jest?

Customer Success jest jedną z najpopularniejszych możliwości rozwoju w dzisiejszym biznesie. A także skutecznym sposobem na zminimalizowanie tzw. churnu. To dział w firmie, który proaktywnie odpowiada na potrzeby klienta. Ale to nie wszystko. Nie od dzisiaj odchodzący klienci spędzają sen z powiek przedsiębiorcom. Tak zwany churn, czyli straceni klienci to jedno z najbardziej znienawidzonych zjawisk w firmach, zwłaszcza tych, które oferują swoje usługi w branży informatycznej w modelu SaaS. Abonamentowy, czy subskrypcyjny styl opłat za usługi z punktu widzenia firmy […]

Jak rozmawiać z klientem - najlepsze rady

Jak rozmawiać z klientem – najlepsze rady

Rozmowa z klientem to podstawa właściwie każdego biznesu. Musimy wykazać się umiejętnością odpowiedzi na oczekiwania klienta i w przyjazny sposób pomóc mu osiągnąć cel rozmowy. Odpowiedź na, wydawałoby się, banalne pytanie, jak rozmawiać z klientem przez telefon, oczywiście nie jest banalna. W niniejszym artykule przedstawimy kilka strategii, które do tej odpowiedzi powinny nas zbliżyć.  Ale najpierw zobaczmy, o jaką gramy stawkę: Po pierwsze: 89% konsumentów chętniej dokona kolejnego zakupu po pozytywnym doświadczeniu z customer service (Salesforce) Po drugie: 73% konsumentow […]

Dlaczego potrzebujesz platformy do wielokanałowej komunikacji biznesowej w swojej firmie? Poradnik dla branży produkcyjnej

Dlaczego potrzebujesz platformy do wielokanałowej komunikacji biznesowej w swojej firmie? Poradnik dla branży produkcyjnej

Klienci kontaktują się z nami dzisiaj na wiele sposobów, oczekując, że ich problemy i potrzeby są dla Ciebie ważne, a pomocy w zamówieniu towarów czy zgłoszeniu reklamacji oczekują na wczoraj. Jak tego dokonać? Jak komunikować się z klientem branży produkcyjnej? Wykorzystując platformę do wielokanałowej komunikacji biznesowej. Z jakimi problemami mierzą się dzisiaj firmy produkcyjne? Zanim przyjrzymy się temu, dlaczego i jak wykorzystać platformę do komunikacji w Twojej firmie, przyjrzyjmy się temu z jakimi problemami zgłaszają się do nas inne firmy […]

Konsekwencje rosnącej liczby połączeń w call center i jak sobie z nimi poradzić

Konsekwencje rosnącej liczby połączeń w call center i jak sobie z nimi poradzić

Według badań Calabrio aż 96% agentów odczuwa silny stres przynajmniej raz w tygodniu. Prawie połowa wymienia „zbyt wiele telefonów” jako największe wyzwanie. Jak taka sytuacja wpływa na ich efektywność i chęć pozostania na stanowisku? Na pewno nie jest to wpływ pozytywny. Od e-commerce, przez automotive, po finanse, każde contact center w każdej branży odczuło spowodowane obecną sytuacją zmiany. Wzrost liczby połączeń w call center dramatycznie zmienił obraz codziennej pracy działów BOK. Pytanie brzmi: jak możesz pomóc swoim pracownikom, odciążyć ich […]

Spoofing rozmów telefonicznych - jak operatorzy telekomunikacyjni pomagają rządowi w walce z nim?

Spoofing rozmów telefonicznych – jak operatorzy telekomunikacyjni pomagają rządowi w walce z nim?

Przestępstwa dokonywane za pomocą sieci stają się coraz bardziej poważnym problemem, który dotyka już nie tylko abonentów, ale także operatorów telekomunikacyjnych. Niepokojąco powszechny jest tzw. spoofing rozmów telefonicznych, który dotyka coraz większej liczby właścicieli numerów komórkowych, a ilość wyłudzonych za jego pomocą pieniędzy rośnie w zastraszającym tempie. W związku z tym zarówno rząd, jak i sami operatorzy komórkowi podejmują działania zmierzające do zmniejszenia siły rażenia tych zjawisk. Czym jest spoofing rozmów telefonicznych? Zanim przyjrzymy się sposobom na walkę ze spoofingiem, […]

Optymalizacja procesów sprzedażowo-obsługowych w sklepie internetowym

Optymalizacja procesów sprzedażowo-obsługowych w sklepie internetowym

Procesy sprzedażowo-obsługowe i ich właściwa organizacja to podstawa działania w sklepie internetowym. Czymże byłyby oferowane produkty bez odpowiedniego procesu ich zakupu czy doskonale zoptymalizowanej obsługi klienta? Badania pokazują, że to właśnie obsługa klienta, a więc odpowiednio zorganizowane procesy kontaktu z nim, jest tym, co nie tylko podnosi poziom sprzedaży, ale także zwiększa lojalność klientów, co sprawia, że zyski rosną nie tylko dziś, ale także w dającej się przewidzieć przyszłości. Jakie cele powinny zatem przyświecać właścicielom sklepów internetowych, którzy chcą zwiększyć […]