Wiesz już, co możesz zrobić z leadem, żeby skuteczniej sprzedawać przez wiele kanałów. Ale jak to zrobić? Jakich funkcji systemu użyć, by wielokanałowa sprzedaż się udała? Jak prowadzić lead generation, by zdobyte kontakty przekształcać w klientów w b2b?
W poprzednim wpisie pokazaliśmy Ci narzędzia i sposoby na przekształcenie leadów w klientów i zwiększenia sprzedaży pozyskanym leadom. Poniżej zobaczymy, jak to może działać w systemie, gdy wszystkie kroki są zaprogramowane, a konsultant rozmawia z klientem w ściśle ustalonych momentach.
Zacznijmy od ilustracji:
Generowanie leadów b2b – szczegółowy proces:
Na początku użyłeś formularza online, który jest zawsze „pod ręką” na stronie i zachęca do kontaktu w razie pytań. Ograniczyłeś go do minimum – wystarczy że klient poda numer telefonu i termin, w którym oczekuje telefonu.
Zamiast wybierać termin, może kliknąć opcję „natychmiast”.
Dane z formularza trafiają do miniCRM systemu Focus Contact Center, gdzie wykonywana jest reguła automatyzacji: wypełnił formularz www -> przekaż numer do kalendarza oddzwonień.
Gdy nadejdzie wyznaczony czas, system wykonuje telefon na podany numer i łączy z jednym z Twoich konsultantów.
Podczas rozmowy okazuje się, że lead miał problem z nawigacją na Twojej stronie www.
Uzyskałeś cenne informacje – może strona wymaga ulepszenia?
Tymczasem jednak konsultant proponuje „oprowadzenie” po stronie na czacie.
Oprowadzanie było na tyle skuteczne, że lead konwertuje – dokonuje zakupu i staje się Twoim klientem. Do sfinalizowania transakcji potrzebne są jego dane kontaktowe, które podaje.
Wspaniale – masz dane klienta!
Informacja o zamówieniu wpada do systemu Focus Desk, który generuje zgłoszenie.
I wysyła klientowi potwierdzenie dokonania zakupu na podany adres e-mail dzięki regule automatyzacji połączonej z modułem E-mail Automation.
Klient jest w Twojej bazie – uruchamiasz nurturing przez moduł E-mail Automation.
Ponieważ znasz jego preferencje zakupowe, możesz dostosować wiadomości do tematów lub produktów, które będą go najbardziej interesowały.
System śledzi otwarcia e-maili – po kliknięciu w link, dzięki regule automatyzacji, przekazuje klienta do kolejki telefonicznej, wraz z informacją, który dokładnie link go zainteresował.
Dzięki temu konsultant, który dzwoni do klienta od razu wie, od czego zacząć rozmowę i jakich pytań może się spodziewać. To znacząco zwiększa szansę na dodatkową sprzedaż.
Podsumowując – jakich funkcji systemu Focus Contact Center użyliśmy w powyższym przykładzie do generowania leadów b2b i ich obsługi?
Moduł outbound
Formularz online oraz Focus SiteCall
Reguły automatyzacji
Kalendarz oddzwonień
miniCRM
Focus Czat
Moduł obsługi zgłoszeń Focus Desk