Wciąż brakuje czasu i stale trzeba obniżać koszty. To wyzwanie, przed którym stoi wiele firm. Wyjściem z impasu jest w wielu wypadkach redukcja liczby dostawców i podwykonawców przez zastosowanie w firmie kompleksowego systemu teleinformatycznego.

Ile czasu zajmuje kontakt z dostawcami?

Przy wyborze dostawcy głównymi kryteriami są jakość jego usług oraz cena.

Rzadko zwraca się uwagę na czas potrzebny na obsługę współpracy. A obejmuje on konieczność analizy i gromadzenia dokumentacji z realizacji usług, kontakty z działem wdrożeń, a później serwisu, szkolenia, a w wypadku systemów teleinformatycznych – także integracje z innymi aplikacjami.

Do tego dochodzą „czynniki ludzkie” – czyli czas na dobre wzajemne poznanie się pracowników reprezentujących obie firmy. Właściwa współpraca opiera się wszak na relacjach, czyli np. pamiętaniu, że problemy z archiwizacją należy zgłaszać do pana Leszka, a do pani Iwony z księgowości dostawcy lepiej od razu napisać mail, bo trudno jest się do niej dodzwonić.

Kompleksowy system teleinformatyczny w firmie oszczędza czas

Kompleksowość usług jest szczególnie ważna w wypadku systemów ICT (Information and Communications Technology – teleinformatyka). Rzecz w tym, że oprócz czasu, jaki trzeba poświęcić na kontakty z dostawcą, dochodzi tu jeszcze konieczność weryfikacji oferowanych zabezpieczeń. W jaki sposób dane powierzane firmie zewnętrznej są strzeżone? Czy informacje, które są przesyłane przy wykorzystaniu oprogramowania dostawcy są bezpieczne? Jeśli dostawca archiwizuje nasze dane – czy w każdej chwili mamy zapewniony do nich łatwy dostęp? – to tylko kilka istotnych pytań, jeżeli interesuje Cię zagadnienie bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych w chmurze, przeczytaj ten artykuł.

Całościowe usługi to trend obowiązujący w wielu obszarach. Firmy transportowe oferują usługi magazynowania. Drukarnie zapewniają własne projekty graficzne. Systemy płatnicze są integrowane z systemami kadrowymi. Holistyczne podejście we współpracy z dostawcami jest bardziej wydajne, czyli – bardziej opłacalne.

Jeden system teleinformatyczny dla całej komunikacji z klientami firmy

Klienci chcą kontaktować się z firmami na różne sposoby. Chcą możliwości dzwonienia, mailowania, czatowania, SMS-owania, kontaktu przez media społecznościowe.

Jeżeli firma korzysta z oferty innego dostawcy dla każdego kanału komunikacji, to ponosi duże straty czasu.

Po pierwsze, pracownicy obsługi lub sprzedaży muszą przełączać się między aplikacjami – tą dla czatu, tą dla maili itd. – zamiast działać w ramach jednego systemu.
Po drugie, przy oddzielnych aplikacjach, historie kontaktów są najczęściej zapisywane w osobno w każdym z kanałów, co oznacza ogromne utrudnienia w gromadzeniu wiedzy o kliencie i analizach odbiorców.
Do tego dochodzi konieczność bezpiecznej i wydajnej obsługi bazy danych klientów. Z jednej strony dane muszą być pilnie strzeżone, a z drugiej handlowcy muszą mieć możliwość łatwego dostępu do nich dla idealnej personalizacji ofert.

Czy firma zdecyduje się na kolejnego dostawcę, który zajmie się bazą danych? A co z oprogramowaniem do monitoringu obsługi zgłoszeń? I czy ktoś jeszcze ma czas, aby panować nad aktualizacjami?

 

Focus Contact Center – kompleksowy system teleinformatyczny od jednego dostawcy

 

Focus Contact Center to kompleksowy system ICT, który umożliwia kontakt przez wiele kanałów komunikacji, gwarantuje bezpieczeństwo i łatwe zarządzanie danymi, zapewnia obsługę zgłoszeń i mechanizmy, dzięki którym klienci szybciej dodzwaniają się do handlowców, a sprzedaż łatwiej realizuje swoje plany. Poza jakością konkretnych oferowanych na platformie rozwiązań, ważna jest jej kompleksowość. Jeden dostawca, który „załatwia” wszystkie technologiczne aspekty komunikacji w firmie.

Focus Contact Center obsługuje także dotychczas stosowane w firmie aplikacje, takie jak zewnętrzne systemy CRM.

Odpowiedni dobór dostawców ma kluczowe znaczenie dla wydajności pracy. Jakość usług, kompleksowość rozwiązań i cena – to główne wytyczne. Dzięki nim możliwe jest zredukowanie liczby dostawców i wyższa produktywność.