Ostatnio w Focusie miało miejsce ciekawe wydarzenie – Panic Day! Co to takiego? Jest to cykliczny event skierowany przede wszystkim do technologicznej części naszej firmy. W tym roku – już jedenasta edycja! Nazwa wywodzi się od Kernel panic, czyli komunikatu wyświetlanego przez system operacyjny po wykryciu wewnętrznego błędu jądra systemu, którego sam już nie jest w stanie obsłużyć. 

W tym dniu oderwaliśmy się od bieżących obowiązków, aby skupić się na tym, jak możemy wykonywać je jeszcze efektywniej i mądrzej. Każdy miał możliwość przedstawić swoje pomysły na usprawnienia czy uwagi dotyczące naszej organizacji. Poza tym była to świetna okazja do integracji zespołu 🙂 

Jedenasty Panic Day w Focus Telecom

Panic Day – co robiliśmy w tym roku?

Zaczęliśmy od poprowadzenia dwóch ćwiczeń związanych z priorytetyzacją i szacowaniem „nieznanego” poprowadzonych przez niezastąpionego Antka. Zrealizowaliśmy tym samym dwa cele: 

  1. Zdobyliśmy umiejętność szacowania, a nie zgadywania 🙂 
  2. Usprawniliśmy proces opracowywania planów dostarczania z uwzględnieniem  priorytetów i scenariuszy „co jeśli” 

Następnie wykorzystaliśmy tą wiedzę w praktyce! Podczas grupowych warsztatów pracowaliśmy na kawałku roadmapy kwartału. Efektem pracy był rozpoznany i rozpisany backlog na najbliższy kwartał. W międzyczasie integrowaliśmy się, jedząc wspólnie pizzę 🙂 

Po części warsztatowej, wysłuchaliśmy prezentacji naszego CTO – Michała Misiaka oraz Dyrektora Działu Handlowego – Katarzyny Banaś. Prezentacje dotyczyły zmian, które obecnie zachodzą w naszej firmie oraz planów na przyszłość. Nasza Główna Księgowa – Joanna Strzałkowska – ociepliła w tym dniu wizerunek działu finansowego, opowiadając krótko o swoich działaniach 🙂 

Panic Day zakończyliśmy wspólnym wyjściem na kręgle oraz obiadokolacją. Dobrze jest się zintegrować także poza biurem!

panic day

Konkursy, konkursy…

Panic Day był dniem, w którym oficjalnie ogłosiliśmy nasz nowy konkurs dla działu IT! Co miesiąc nasza wysoka komisja będzie typować jedną lub dwie osoby, które według nich zasługują na dodatkowe uznanie. Każdy kandydat musi zostać zgłoszony przez managera innego zespołu wraz z dwoma argumentami, dlaczego to właśnie on powinien wygrać. 

Następnie odbywa się głosowanie (oczywiście nie można głosować na swoich kandydatów), które wyłania zwyciezcę.  

Jedenasty Panic Day w Focus Telecom

Ale co można wygrać? 

Furę Prezesa! Tak jest, IT w Focus Telecom jeździ furą Prezesa! 

Najbardziej zasłużona osoba, otrzymuje na miesiąc piękne, białe Infiniti FX 30d S (silnik 3.0L)  

Pierwszym kierowcą Infinity został Przemek! Przemka wyróżniono i doceniono za zaangażowanie i szybką reakcję na problemy związane z PBX i FCC po migracji. Jego manager mówi o nim “Nie trzeba prosić, chodzić – bierze i robi. Wspiera zespół w wielu problemach produkcyjnych.” 

Już wkrótce dowiemy się, kto dostanie Infinity w październiku! 

Jedenasty Panic Day w Focus Telecom