Założyciele Focus Telecom pragnęli, by innowacyjność była zawsze priorytetem w działalności firmy. Wciąż nowe pomysły, nowe rozwiązania – tak pracują nasi inżynierowie. Za projekt oprogramowania dla windykacji Focus Telecom znalazł się w tym roku w gronie nominowanych konkursu ABSL Diamonds.

O konkursie

ABSL Diamonds to konkurs innowacyjnych projektów organizowany przez http://www.absl.pl (ABSL). W konkursie są oceniane najciekawsze ze zgłoszonych projektów, które zostały zrealizowane w ostatnich dwóch latach. Oceny dokonuje jury złożone z niezależnych ekspertów: Wojciecha Bogdana – partnera McKinsey&Company, Karthinka Hanumantha – partnera Global Sourcing Everest Group, Agnieszki Milewicz – dyrektora zarządzającego Hay Group Poland oraz Charlesa Sutherlanda – wiceprezesa HfS Research. Nadzór nad pracami jury sprawują audytorzy międzynarodowej firmy prawniczej Baker & McKenzie.

O projekcie

Michał Misiak, CTO Focus Telecom Polska

Michał Misiak, Chief Technology Officer Focus Telecom Polska

Focus Telecom zgłosił wdrożenie platformy Focus Contact Center w dziale windykacji firmy prawniczej Brudkowski i Wspólnicy. Celem projektu było zwiększenie skuteczności i skrócenie czasu działań windykacyjnych, redukcja kosztów pracy oraz obniżenie kosztów telekomunikacyjnych. Zespół odpowiedzialny za przedsięwzięcie wybrał i dostosował do potrzeb windykacji odpowiednie narzędzia komunikacyjne, takie jak programowane wybieranie numerów telefonicznych (ang. predictive dialing), zintegrowaną z kanałami komunikacji centralną bazę danych (CRM), rozbudowany system klasyfikatorów kontaktów z klientami czy mechanizm utrzymania relacji.

Najbardziej innowacyjnym narzędziem, które umożliwiło redukcję kosztów pracy o prawie 50% i znaczne obniżenie kosztów telekomunikacyjnych, był nowatorski system wykrywania połączeń do poczt głosowych (Focus AMD). W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań, Focus AMD zapewnił klientowi blisko 100% skuteczność rozpoznawania przekierowań do poczt głosowych, dzięki czemu windykatorzy nie tracą już czasu na obsługę takich połączeń, a także obniżył do zera ich koszty telekomunikacyjne.

Projekt wdrożenia platformy Focus Contact Center w firmie Brudkowski i Wspólnicy – „Business Automation for Debt Collection” – został zgłoszony w kategorii Business Leader in Customer Experience. 17 listopada jury ogłosiło, że projekt przechodzi do finalnego etapu konkursu.

Czekamy na finał!

Wraz z innymi nominowanymi firmami, m.in. Google Poland, Fujitsu Technology Solutions, Accenture i IBM Polska czekamy na rozstrzygnięcie finału, które odbędzie się 10 grudnia br. podczas gali wręczenia nagród. Mamy duże nadzieje na zajęcie pierwszego miejsca w naszej kategorii! 🙂