Rozważasz darmowy system helpdesk, lub system open source, dla Twojej firmy? A może lepszy będzie system help desk komercyjny, z pełną obsługą i wsparciem na każdym etapie?
Na pierwszy rzut oka systemy helpdesk open source wyglądają wspaniale:
- są darmowe,
- wspierane przez społeczność,
- mają szerokie funkcjonalności dostępne dzięki wtyczkom.
Co może pójść nie tak…?
Twoja firma się rozwija i po pewnym czasie chcesz dodać nowe konta użytkowników, chciałbyś też mieć dostęp do systemu help desk z dowolnego miejsca – z domu, z pokoju hotelowego, z innych urządzeń.
I wtedy okazuje się, że open source nie jest wcale takie otwarte – wersja darmowa systemu help desk ma szereg ograniczeń. Chcesz więcej – płać.
A ponieważ najpopularniejsze rozwiązania systemów helpdesk open source są skierowane na rynek międzynarodowy, to i ceny są, jak na polskie warunki, wysokie.
Albo zapłacisz, albo zostaniesz z darmowym systemem help desk nieprzystającym do potrzeb Twojej firmy.
Albo… od początku zainwestujesz w rozwiązanie komercyjne.
Dlaczego warto rozważyć rozwiązanie help desk komercyjne?
Możesz pracować z dowolnego miejsca
Komercyjne rozwiązania do obsługi zgłoszeń klientów (helpdesk) są dostępne w chmurze, co pozwala Ci uniezależnić się od lokalizacji i jednego urządzenia. Pracuj z dowolnego miejsca – z kawiarni, z domu, nawet z hotelowego tarasu. Użyj laptopa, tabletu, czy komputera pożyczonego od kolegi.
Wystarczy dostęp do Internetu, hasło i login.
Twoje dane w systemie helpdesk są bezpieczne
System stacjonarny, taki jak większość darmowych systemów helpdesk open source, musi być zainstalowany na Twoich serwerach. Po pierwsze, musisz mieć te serwery. Po drugie – w razie awarii, na przykład dysków twardych, możesz stracić wszystkie dane.
W systemie komercyjnym dostępnym w chmurze, nie potrzebujesz infrastruktury.
Wszystkie dane oraz sam system są w chmurze.
W przypadku awarii, dane i system są bezpieczne i cały czas pracują – nie ma żadnych przestojów. Dostaniesz się do nich natychmiast przez dowolne urządzenie z dostępem do Internetu.
Łatwe wdrożenie systemu help desk
Ponieważ darmowe – lub open source’owe – systemy helpdesk są instalowane u Ciebie, będziesz potrzebował informatyka, który je wdroży. To kosztuje, wymaga – jak już wspomnieliśmy – infrastruktury, oraz rzadko kiedy przebiega bez kłopotów.
Czasami nawet proste aplikacje potrafią działać nieprawidłowo, utrudniać działanie innych programów, lub po prostu nie działać w ogóle. System obsługi zgłoszeń nie jest prosty, zatem możliwość błędów i awarii jest o wiele większa.
Wdrożenie w chmurze prowadzone jest zdalnie przez specjalistów, a cały system funkcjonuje na serwerach dostawcy systemu. Jeżeli coś nie działa, problemem zajmuje się zespół ekspertów. Nie musisz ponosić dodatkowych kosztów – całe wdrożenie uwzględnione jest w ofercie.
Zawsze otrzymasz wsparcie do Twojego systemu help desk
Wersje darmowe oprogramowania do obsługi zgłoszeń zwykle nie dają Ci wsparcia. Kiedy coś nie działa, sam musisz szukać rozwiązań na stronie i na forach internetowych i sam próbować naprawić Twój system helpdesk.
W systemach komercyjnych wdrożenie, szkolenie i całodobowe wsparcie masz zagwarantowane umową. Specjalista pokaże Ci wszystkie funkcje platformy, pomoże ją skonfigurować, oraz przeszkoli Twój zespół.
W każdej chwili możesz też skontaktować się z biurem obsługi, które przekaże Twoją sprawę technikom. Jako że system jest w chmurze, naprawa zostanie przeprowadzona zdalnie, a jej maksymalny czas trwania gwarantuje Ci umowa SLA.
Polskie ceny za program help desk
Jeżeli wybierzesz rozwiązanie polskie, ceny będą… polskie. Przewidywalne, niezależne od kursów walut, a przy tym dopasowane do polskich realiów.
Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń klientów Focus Desk jest dostępne w chmurze, z rozbudowanym wsparciem specjalistów i biura obsługi, zaprojektowanym i rozwijanym przez polską firmę.
Chcesz dowiedzieć się więcej o systemach help desk (systemach do ticketingu)? Przeczytaj te artykuły:
Czy warto obsługiwać klienta w systemie do ticketingu?
Jak działa ticket system i po co mi on?
System ticketowy po polsku – szukasz takiego dla firmy?