Światowi giganci sprzedaży internetowej aż 75% przychodów czerpią z zakupów swoich stałych klientów.
Nagroda za utrzymanie przy sobie klientów jest niemal niewyobrażalna: 40% użytkowników internetu na świecie dokonało zakupów online – to przekłada się na ponad miliard osób. W ujęciu “pieniężnym” wygląda to jeszcze bardziej zachęcająco: w 2016 roku globalna wartość zakupów w e-handlu wyniosła prawie 2 tryliony dolarów, a do 2020 przewiduje się, że osiągnie 4 tryliony.
Dla porównania – dochody Polski zapisane w budżecie państwowym na 2017 rok to niecałe 80 miliardów USD (wg kursu dolara z dnia 24.01.2017).
Jak już jesteśmy w Polsce – wartość e-handlu w naszym kraju ocenia się na 27 miliardów złotych.
Jest więc o co walczyć – a choć utrzymanie lojalności klienta to ciągła praca, to klient powracający ma wielokrotnie wyższą szansę na zakup, przez co większy kawałek e-commercowego tortu trafia do Ciebie.
Zresztą, zobacz infografikę, na której przedstawiliśmy korzyści przemawiające za utrzymaniem lojalności klientów.