Salesforce CRM to jeden z najbardziej zaawansowanych programów tego typu. Usprawnia pracę i automatyzuje wykonywanie wielu powtarzalnych czynności. A dzięki mnogości zastosowań, dobrze sprawdza się zarówno w dziale IT, jak i HR. Okazuje się jednak, że zestaw funkcji, które są dostępne domyślnie, można łatwo rozszerzyć o wiele innych rozwiązań. Umożliwiają to tzw. integracje, czyli połączenia z zewnętrznymi aplikacjami i wtyczkami. W tym artykule pokażemy Ci aż dziesięć wtyczek, które ułatwią Ci pracę, a często także pomogą sprzedawać więcej. Zapraszamy!
Jeśli korzystasz na co dzień z Salesforce CRM, na pewno dobrze wiesz, jak wszechstronne jest to narzędzie. Jednak nawet jego twórcy wiedzą, że nie da się pomyśleć o wszystkim. Dlatego wiele firm decyduje się na korzystanie z dodatkowych rozwiązań i aplikacji, które rozszerzają funkcjonalności Salesforce. Sami twórcy tego CRMa stworzyli platformę Salesforce AppExchange, gdzie dostępnych jest wiele dodatkowych funkcji, które sprawią, że Twój CRM będzie jeszcze bardziej przydatny w pracy i wszechstronny. Co powinieneś o nich wiedzieć?
Salesforce CRM AppExchange – nieprzebrane źródło dodatkowych rozszerzeń
W uproszczeniu można powiedzieć, że Salesforce AppExchange działa na bardzo podobnej zasadzie jak AppStore czy Google Play. To miejsce, w którym znajdziesz potrzebne rozwiązania (najczęściej w formie aplikacji lub wtyczek), które współpracują z Salesforce i rozszerzają możliwości tego systemu.
AppExchange udostępnia aplikacje w 10 głównych kategoriach, ale łatwo można też zobaczyć, jakie rozwiązania są aktualnie promowane albo szczególnie popularne. Aplikacje dostępne w AppExchange mają tak naprawdę jeden cel – zwiększyć Twoją wydajność. Niektóre robią to poprzez automatyzację prostych czynności, inne natomiast – udostępniają zupełnie nowe funkcje, których standardowa wersja Salesforce nie posiada. Warto dodać, że sporo aplikacji jest dostępnych za darmo (przy każdej aplikacji jest informacja, czy dane rozszerzenie jest płatne).
Źródło grafiki: www.salesforce.com
W tym artykule pokażemy Ci dziesięć wybranych przez nas aplikacji, które pomogą Ci w codziennej pracy i realizacji założonych celów.
Integracje Salesforce, których nie może zabraknąć w Twoim CRM
PARDOT
Pierwsze narzędzie docenią firmy B2B. Pardot ułatwia gromadzenie i rozwój leadów. Podstawowe funkcje narzędzia koncentrują się na takich obszarach, jak:
- e-mail marketing,
- lead scoring i nurturing,
- raportowanie i analiza skuteczności działań.
Pardot umożliwia też śledzenie wszystkich interakcji potencjalnych klientów w ramach Twojej witryny — od pobrań udostępnionych dokumentów po odsłony poszczególnych podstron. Pozwala to na lepsze zrozumienie potencjalnych klientów i ich potrzeb. Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie tworzyć bardziej skuteczne, spersonalizowane kampanie.
źródło grafiki: https://www.pardot.com/blog/how-to-customize-the-pardot-lightning-app-for-your-business/
GETFEEDBACK
Opinie klientów często mają duży wpływ na powodzenie biznesu. Z GetFeedback możesz łatwo dowiedzieć się, co klienci myślą o Twojej firmie. GetFeedback umożliwia tworzenie i dystrybucję ankiet do klientów z wykorzystaniem takich technik badania opinii, jak:
- Net Promoter Score (NPS),
- Customer Satisfaction Score (CSAT),
- Customer Effort Score (CES).
Co ważne, GetFeedback pozwala na gromadzenie opinii różnymi kanałami (np. poprzez stronę internetową, aplikację mobilną, SMSy, chat i e-maile). Po zebraniu informacji od klientów można je łatwo przeanalizować, aby wyciągnąć właściwe wnioski, co należy usprawnić w działaniu firmy.
źródło grafiki: https://www.getfeedback.com/resources/salesforce/getting-started-getfeedback-salesforce/
DOCUSIGN
Wspominaliśmy o tej wtyczce w artykule o funkcjach Salesforce, które oszczędzają czas. Zapraszamy do lektury tego wpisu. DocuSign znacznie przyspiesza podpisywanie dokumentów w Twojej firmie, od umów po wyceny. Główne funkcje DocuSign to:
- Generowanie umów z danymi pochodzącymi z Salesforce (wtyczka posiada bazę gotowych szablonów dokumentów);
- Archiwizowanie podpisanych dokumentów;
- Wysyłka umów do podpisania przez klienta/partnera (przesłane dokumenty można podpisać na komputerze lub urządzeniu mobilnym);
- Automatyczne generowanie dokumentów sprzedaży.
źródło grafiki: https://www.docusign.com/solutions/salesforce
CONGA COMPOSER
To aplikacja, która ułatwia tworzenie różnego rodzaju dokumentów firmowych – wycen, umów, faktur, raportów, wykresów, zestawień magazynowych itp. Pliki są tworzone w formatach odczytywanych przez pakiet Microsoft Office, więc mogą z nich potem korzystać nawet osoby, które nie mają dostępu do Salesforce. Czym Conga różni się od pakietu Office? Przede wszystkim tym, że korzysta z danych przechowywanych w CRM, przez co tworzenie spersonalizowanych ofert i innych dokumentów dla konkretnej osoby/firmy przebiega znacznie szybciej. Conga pomaga także w standaryzacji plików i ich późniejszej wysyłce do klientów.
źródło grafiki: https://appexchange.salesforce.com/appxListingDetail?listingId=a0N300000016b7FEAQ
MAP PLOTTER
Czy przedstawiciele handlowi w Twojej firmie często jeżdżą do klientów i spotykają się z nimi w ich firmach lub domach? Jeśli tak, to Map Plotter zdecydowanie się przyda. Wtyczka ta umożliwia:
- Lokalizowanie agentów i klientów na Mapach Google;
- Lokalizowanie niestandardowych obiektów na Mapach Google;
- Mapowanie lokalizacji klientów i planowanie optymalnych tras dojazdowych;
- Dostęp do ważnych informacji związanych z miejscem docelowym (np. informacje o pogodzie lub udogodnieniach w pobliżu).
Można ją też zintegrować z mapami w smartfonie. Map Plotter doskonale sprawdzi się wszędzie tam, gdzie agenci działają w terenie, a firma obsługuje klientów zlokalizowanych w różnych miejscach kraju, a nawet świata.
źródło grafiki: https://appexchange.salesforce.com/appxListingDetail?listingId=a0N3000000B5P9CEAV
CLICK2DIAL (CTI SALESFORCE)
O ile Map Plotter przydaje się podczas organizacji spotkań na żywo z klientami, Click2Dial to rozwiązanie idealne dla firm prowadzących komunikację telefoniczną. CTI Salesforce sprawdzi się w każdym call contact center, od firm ubezpieczeniowych po operatorów telekomunikacyjnych.
Rozszerzenie udostępniane przez Focus Telecom pozwala na wykonywanie, odbieranie i nagrywanie połączeń bezpośrednio przez Salesforce. W trakcie połączenia z klientem pracownik widzi wszystkie potrzebne informacje na temat rozmówcy (informacje te wyświetlają się automatycznie jeszcze przed odebraniem połączenia przychodzącego). Dzięki temu konsultanci mogą personalizować obsługę klientów i lepiej przygotować się do rozwiązywania ich problemów. Click2Dial umożliwia także określenie rezultatu rozmowy i analizę prowadzonych działań. Integracja CRM z CTI oznacza więc nie tylko usprawnienie komunikacji z klientami i wyższy poziom obsługi. Rozszerzenie to gwarancja oszczędności czasu i optymalizacji zarówno interakcji z klientem, jak i pracy konsultantów (na podstawie dostępnych raportów i nagrań rozmów). Analiza działań pozwala na określenie które z nich przyniosły największe zyski, a co za tym idzie, warto na ich podstawie zaplanować dalsze kroki.
źródło grafiki: https://focustelecom.pl/salesforce/
TARGET RECRUIT
Znalezienie odpowiedniej osoby do pracy to często zadanie na wiele tygodni, szczególnie gdy potrzebna jest osoba o ściśle określonych kompetencjach. Twój dział HR z pewnością doceni wsparcie, jakie zapewnia integracja z Target Recruit. Ta wtyczka to tak naprawdę w pełni konfigurowalny system śledzenia i komunikacji z kandydatami do pracy. Ułatwia szukanie odpowiednich osób, zapraszanie ich do aplikowania, a nawet onboarding już po zakończonym procesie rekrutacyjnym. Z pomocą Target Recruit możesz dopasowywać kandydatów do konkretnych stanowisk, wprowadzać nowych pracowników do bazy oraz tworzyć grafiki i rozliczenia.
źródło grafiki: http://wiki.targetrecruit.com/docs/display/TargetRecruit/Logging+into+TargetRecruit+Lightning+Page
BRAINSHARK
To rozwiązanie, którego głównym celem jest podnoszenie umiejętności i kompetencji Twojego zespołu sprzedażowego. Aplikacja zapewnia wszystkim przedstawicielom handlowym w Twoim przedsiębiorstwie bezproblemowy dostęp do szkoleń, coachingu i treści ważnych ze sprzedażowego punktu widzenia. Wszystko oczywiście bezpośrednio w Twoim Salesforce CRM. Aplikacja wspiera też onboarding nowych pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji i planowanie ścieżek rozwoju. Z jej pomocą łatwo wesprzesz rozwój swoich sprzedawców, marketerów i specjalistów obsługi klienta.
źródło grafiki: http://www.mobilevillage.com/brainshark-sales-accelerator-mobile-crm/
TABLEAU
To jedno z najlepszych rozwiązań służących do analizy danych w Twojej firmie. Możliwości Tableau są bardzo duże, a co szczególnie istotne, platforma ta umożliwia analizowanie danych przechowywanych w różnych miejscach i formatach. Z pomocą Tableau możesz tworzyć raporty i wykresy (wizualizacja danych to bodaj najważniejsza funkcja tej aplikacji), co ułatwi wyciąganie właściwych wniosków i prezentowanie raportów wszystkim osobom decyzyjnym.
źródło grafiki: https://www.tableau.com/solutions/salesforce
BOOKING KARE
To kompleksowa aplikacja do rezerwacji i planowania wydarzeń i spotkań w Twojej firmie. Aplikacja zawiera np. moduł spotkań eksperckich umożliwiający zarządzanie dostępnością ekspertów. Booking Kare cechuje łatwy w obsłudze, intuicyjny interfejs oraz zintegrowany czat i kalendarz, co daje możliwość pełnej kontroli nad każdym aspektem planowania i rezerwacji spotkań – wszystko to bezpośrednio z poziomu Salesforce. Możliwości aplikacji są jednak znacznie szersze i obejmują na przykład sprzedaż biletów na organizowane wydarzenia.
źródło grafiki: https://appexchange.salesforce.com/appxListingDetail?listingId=a0N3000000DphNeEAJ
Oczywiście rozwiązań, które ułatwią Twoją codzienną pracę, jest więcej. W tym artykule zebraliśmy te, które sprawdzą się w wielu firmach, niezależnie od profilu działalności. Jeśli chcesz poznać więcej dostępnych opcji – koniecznie odwiedź platformę Salesforce AppExchange. A jeśli prowadzisz call center lub wykonujesz wiele połączeń telefonicznych – zapraszamy do kontaktu z zespołem Focus Telecom. Z przyjemnością pokażemy Ci, jak możesz zwiększyć efektywność swojej komunikacji telefonicznej.