Z całą pewnością warto wypróbować narzędzia, które dostosują nasze techniki sprzedaży nas do wymogów współczesnego rynku. Dlatego proponujemy Wam naszych 5 technik sprzedaży, wspartych nowoczesnymi technologiami.

Odpowiedź na pytanie jak zwiększyć sprzedaż jest pożądana w każdej firmie, niezależnie od wielkości i branży. Ale podobnie, jak dobre praktyki prezentowane przez niezliczonych ekspertów, tak miękkie techniki sprzedaży nie są magicznymi remediami na wszystkie bolączki.

To oczywiste, że współczesny klient różni się od odbiorcy reklam Marlboro i sportowych samochodów z lat 80. Nie da się już tak łatwo zrobić na nim wrażenia, bo jest świadomym konsumentem, który do dyspozycji ma arsenał środków pozwalających mu umiejscowić Twój produkt na tle konkurencji i zadecydować o kupnie na podstawie porównań i opinii.

Współczesny klient dobrze zna wszystkie tradycyjne techniki sprzedaży, wywierania wpływu, przetrwał już fascynację sprzedawców technikami NLP i reaguje alergicznie na wszelkie próby manipulacji. Nie warto zatem w ramach socjologicznego eksperymentu wysłać go na stałe do konkurencji.

Jak więc możemy wyróżnić się spośród konkurencji i zwiększać upragnione słupki sprzedaży?

Koszty Call Center w chmurze

1. Techniki sprzedaży: obsługa klienta na najwyższym poziomie

To nie zaskoczenie, prawda? Kultura osobista sprzedawcy, pozytywne nastawienie, kompetencje i wiedza, punktualność, brak konieczności ze strony klienta wielokrotnego kontaktu w tej samej sprawie to oczywistości. Ale żeby pomóc sprzedawcom osiągać tak postawioną poprzeczkę, potrzebne jest wsparcie ze strony systemu informatycznego, który wyeliminuje powtarzalne, żmudne działania poprzez automatyzację połączeń, udostępni historię kontaktu z klientem na każdym etapie kontaktu. To pozwoli sprzedawcom skupić się na kształtowaniu osobistych kompetencji miękkich i wesprze ich w momencie, kiedy zabraknie im wiedzy.

2. Optymalizacja procesu sprzedaży

Sprzedawca chcąc, nie chcąc, traci dużo cennego czasu. Pracuje na kilku różnych systemach, które nie są ze sobą zsynchronizowane, zatem nigdy nie ma pełnego dostępu do danych. Może się zdarzyć się tak, że raportuje kilka razy to samo działanie. Gubi leady, bo nie ma raportach wszystkich kontaktów, lub reaguje za późno, bo coś mu umyka. No i oczywiście, wybierając numery, traci mnóstwo czasu na docieranie do poczt głosowych klientów. Temu wszystkiemu da się zapobiec poprzez wdrożenie wielokanałowego systemu komunikacji. Taki system nie tylko pozwoli na kontaktowanie się z klientem różnymi ścieżkami, ale również zbierze historię danych z tych ścieżek – do przyszłego użytku. W obrębie jednego systemu żaden lead nie zostanie zgubiony, a funkcja omijania poczty głosowej zaoszczędzi czas przy dzwonieniu.

3. Połączenie systemu komunikacji z bazą wiedzy o klientach

To oczywiście wiąże się z poprzednim punktem, czyli kolejną z techniki sprzedaży. System komunikacji może sam w sobie mieć użyteczną dla sprzedawcy bazę danych, ale również może być zsynchronizowany z systemem CRM, którego używa firma. W ten sposób sprzedawca może pracować na jednym systemie bez konieczności żmudnego przepisywania danych.

4. Widżety kontaktowe na stronie

Czemu nie skorzystać z techniki, która właściwie bez Twojego wysiłku podwoi konwersję z Twojej strony internetowej? Taką funkcję spełniają widżety kontaktowe, na których odwiedzający stronę może zostawić swój numer telefonu, żeby konsultant z firmy, do której należy strona, mógł do niego  jak najszybciej oddzwonić. Wygląd i informacje na widgecie można dostosować do swoich potrzeb. Bardzo prosta i niezywkle efektywna usługa – warto rozważyć nawet w niewielkich firmach.

5. Nagrania rozmów z klientami w celach szkoleniowych

Dostęp do nagrań to w mniejszym stopniu monitorowanie działań sprzedawców, a w zdecydowanie większym dostęp do bezcennych materiałów szkoleniowych. Analiza nagrań pozwoli unikać sprzedażowych błędów w przyszłości, stale poprawiać jakość obsługi, ułatwić proces wdrażania nowych pracowników, a także służyć rozwojowi pracowników.

Warto dostosowywać się do zmian do rynku, bo one na nas nie zaczekają. Aby być konkurencyjnym i sprzedawać więcej – trzeba najpierw postawić na rozwój.

Niezawodne techniki sprzedaży - nowe technologie

Źródła:

Techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży- które są skuteczne?