Dobrze zaprojektowany, przemyślany i wpleciony w wielokanałowy proces komunikacji formularz rejestracyjny online to nieodzowny element sprzedaży, służący do pozyskania danych kontaktowych Twoich potencjalnych klientów – czyli generowania leadów. Jak osiągnąć wyższą konwersję z formularza rejestracyjnego?
O takim właśnie wykorzystaniu formularza rejestracyjnego i podnoszeniu jego konwersji dowiesz się z niniejszej serii. Zaczniemy od zupełnych podstaw i stopniowo przejdziemy do coraz bardziej zaawansowanych zastosowań, podnoszących skuteczność Twoich formularzy online w procesie lead generation.
Przeczytanie każdego artykułu w serii zajmie Ci nie więcej niż 5 minut.
Zaczynamy.
Konwersja z formularza rejestracyjnego – podstawy
Formularz rejestracyjny online jest stałym elementem krajobrazu stron www. Nie jest lubiany – nikt nie lubi zostawiać swoich danych – sam z siebie nie jest też zbyt skuteczny. Dlatego pozostawiając go na stronie „żeby coś było” skazujesz się na poziom konwersji rzędu 3%.
Marnujesz w ten sposób swoją pracę, miejsce na stronie i potencjał generowania leadów, drzemiący w formularzu.
Co zrobić, żeby ten potencjał przekształcić w stały napływ cennych, wysokiej jakości danych kontaktowych, tak ważnych dla biznesu?
Zacznijmy od zupełnych podstaw. Gdzie najlepiej umieścić formularz online żeby skutecznie pozyskiwać leady?
Konwersja z formularza rejestracyjnego – dostęp do wiedzy
Poświęciłeś czas, wysiłek i środki na napisanie e-booka, serii artykułów, lub przygotowałeś i nagrałeś seminaria. Czy rozsiejesz je po całym internecie tak po prostu za darmo?
Jeżeli posiadasz wiedzę, która jest cenna dla Twoich potencjalnych klientów (w uproszczeniu nazywamy ich leadami), ukryj ją za formularzem. W ten sposób pozyskasz informacje kontaktowe od leadów, które faktycznie są zainteresowane Twoją ofertą.
Konwersja z formularza rejestracyjnego – newsletter
Twój newsletter to źródło informacji dla Twoich klientów i leadów, oraz możliwość „przemycenia” treści handlowych, prosto do skrzynki e-mailowej odbiorcy. E-maile od znanego nadawcy mają mniejszą szansę na zatrzymanie przez filtry antyspamowe, są też chętniej otwierane i czytane.
Zapisywanie odbywa się przez formularz, a dane kontaktowe otrzymujesz niejako w sposób naturalny: jeżeli ktoś chce otrzymywać od Ciebie informacje e-mailem, musi podać adres.
Konwersja z formularza rejestracyjnego – zapraszamy na imprezę
Organizujesz imprezę dla klientów, sprzedażową, networkingową…?
Kieruj zaproszonych na stronę www z formularzem rejestracji. By wziąć udział w wydarzeniu, zostawią swoje dane i w ten sposób wygenerujesz leada. Nawet jeżeli nie przyjdą – możesz się z nimi skontaktować w przyszłości.
Konwersja z formularza rejestracyjnego – konkurs
Badania wskazują, że szansa wygrania nawet drobnej nagrody skutecznie zachęca do pozostawiania danych kontaktowych.
Oczywiście przygotowanie konkursu, ufundowanie nagród, napisanie regulaminu i cała administracja wymaga wysiłku. Ale wysiłku opłacalnego – taki „konkursowy” formularz online jest najlepiej rodzajem formularzy, który najlepiej generuje leady.
Konwersja z formularza rejestracyjnego – kontakt
Najpowszechniejsze użycie formularza online to formularz kontaktowy. Jeżeli odwiedzający chciałby uzyskać informacje o Twoich produktach czy usługach, bądź ma pytania, a nie ma czasu na telefon lub pisanie długiego e-maila, formularz online jest idealnym rozwiązaniem.
Jego ogromną zaletą jest… obecność. Odwiedzający Twoją stronę czuje się pewniej wiedząc, że w każdej chwili może wypełnić kilka rubryczek w formularzu rejestracyjnym i uzyskać odpowiedź lub pomoc. Wspomniana na początku pasywność formularza kontaktowego może w tym przypadku być postrzegana jako zaleta. Gdy reklamy i oferty atakują z każdej strony, taka nienatarczywa forma kontaktu jest przyjemną odmianą.