Przedstawiciele kilkudziesięciu firm windykacyjnych i udzielających pożyczki spotkali się z ekspertami IT podczas „Śniadania w chmurze”. Uczestnicy śniadania mieli możliwość przetestowania systemu Focus Contact Center oraz skonsultowania swoich potrzeb biznesowych z naszymi ekspertami. Jakie technologie usprawniające kontakt z klientami interesowały ich najbardziej?

Nie udało Ci się uczestniczyć w Śniadaniu? Przetestuj system teraz >

Śniadanie w chmurze - Tomasz PaprockiNawet najlepszy pracownik firmy windykacyjnej traci średnio 60% czasu czekając na połączenie, a odbierane są tylko 2 połączenia na 10 wykonanych.

Branżowe case studies pokazują czarno na białym, że firmy windykacyjne i udzielające pożyczek widzą nad sobą szklany sufit. Polega to na tym, że efektywność pracowników ograniczają przestarzałe technologie. To tak, jakby kierowcę rajdowego wsadzić za kierownicę zwykłego auta miejskiego – opowiada Tomasz Paprocki z Focus Telecom Polska, który prowadził spotkanie razem z Andrzejem Ogonowskim z SMSAPI.


W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele kilkudziesięciu firm windykacyjnych oraz udzielających pożyczek. Jakie rozwiązania interesowały ich najbardziej? Przede wszystkim programowane wybieranie numerów (predictive dialing) oraz autoryzacja osoby dzwoniącej (polega na tym, że system automatycznie rozpoznaje klienta).


Śniadanie w chmurze - pokaz Focus Contact Center dla pożyczkodawcyDla pożyczkodawców kluczowa jest szybka reakcja na kontakt ze strony klienta. Ta branża bardzo dużo inwestuje w marketing, a anachroniczna technologia nie pozwala tych inwestycji skonsumować. Bez narzędzi usprawniających komunikację z klientami lub dłużnikami trudno jest konkurować na rynku – mówi Tomasz Paprocki.

Warto przy tym podkreślić, że istnieją narzędzia informatyczne dedykowane obu tym branżom. Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań IT ułatwia fakt, że nie wymaga to ogromnych nakładów na sprzęt, ponieważ dostępne są w modelu cloud computing. Dlatego coraz częściej sięgają po nie również firmy średnie i małe.


Dowiedz się więcej o rozwiązaniach cloud computing. Porozmawiaj z ekspertami >


Spotkanie odbyło się w ramach cyklu „Śniadanie w chmurze”. Partnerami i patronami wydarzenia byli Polski Związek Windykacji, Związek Firm Pożyczkowych, SMSAPI, Harvard Business Review Polska, Pożyczkaportal.pl i Katalog Marzeń.

„Śniadania w chmurze” to cykl porannych warsztatów dla biznesu, podczas których prezentowane są rozwiązania IT dla firm, dostępne w modelu cloud computing. Organizatorem spotkań jest Focus Telecom Polska.