Budowanie pozytywnych doświadczeń klienta, a tym samym jego lojalności, to jeden ze strategicznych celów firm, które stawiają na rozwój. A jaki tak naprawdę jest współczesny klient? Czego potrzebuje? Czego poszukuje? W jaki sposób to robi?
Współczesny klient stawia usługodawcy coraz wyższe wymagania. Firmy nie mogą tylko czekać na to, aż klient trafi do nich poprzez działania marketingowe. Muszą się zmieniać i dostosowywać się do potrzeb klienta, a wręcz je uprzedzać.
Według raportu KPMG „(Cyfrowy) klient nasz pan”, firmy, które pracują na jak najlepsze Customer Experience cieszą się w skali roku o prawie 10% wyższymi wzrostami przychodów od konkurencji.
Zatem, aby nadążyć za współczesnym klientem powinniśmy wystartować w wyścigu o lepszą jakość obsługi.
Tworząc infografikę „Współczesny klient e-commerce”, korzystaliśmy z wieloletnich doświadczeń firmy Focus Telecom oraz z następujących źródeł: KPMG „(Cyfrowy) klient nasz pan”, Gemius „E-commerce w Polsce”.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak zwiększyć dochody swojego e-sklepu? Pobierz bezpłatny Ebook!