Co miesiąc inwestujesz niemałe kwoty w Google AdWords. Reklamy, dobrze sprofilowane i napisane, przyciągają ruch na Twoją stronę. Ale… konwersji jest mniej, niż się spodziewasz. Zamiast „przepalać” pieniądze, zobacz, co możesz zrobić, by konwersji było więcej.
Kiedy już przyciągnąłeś uwagę potencjalnego klienta i udało Ci się przekierować go na Twoją stronę docelową (landing page), jedynym celem – tym, który uzasadnia Twoje wydatki na AdWords – jest konwersja. Czy odwiedzający wypełni formularz, czy do Ciebie zadzwoni – najważniejsze, żebyś nawiązał kontakt.
Jeżeli od razu kupi Twój produkt lub usługę, możesz się uznać za szczęściarza. W przeważającej liczbie przypadków, do zakupu dochodzi po kilku wizytach lub rozmowach.
Stąd, nie możesz potencjalnemu klientowi pozwolić na zbyt długie zastanowienie. Trzeba go „łapać” od razu. Kiedy zacznie się namyślać i porównywać z konkurencją, Twoja szansa na sprzedaż spada.
Efektywność AdWords – Szybki kontakt
Zatem zależy Ci, by pozyskany przez AdWords potencjalny klient skontaktował się z Tobą już przy pierwszej wizycie na Twojej stronie.
Nie musi od razu kupować, ważne, żeby zadzwonił, napisał lub zostawił swoje dane w formularzu kontaktowym.
Pamiętaj jednak, że Twojego potencjalnego klienta łatwo rozproszyć i zniechęcić.
Przyzwyczajony, że wszystko ma podawane natychmiast, a o jego uwagę (i portfel) walczą codziennie setki firm, nie będzie się wysilał, by skonwertować.
Kiedy tylko coś mu przeszkodzi, zapomni o Tobie. I być może już nie wróci na Twoją stronę, bo kolejna reklama, w którą kliknie, będzie od Twojej konkurencji.
Dlatego tak ważne jest, by droga do konwersji była jak najkrótsza i najprostsza.
Efektywność AdWords – Krótka droga do konwersji
I tu pojawiają się przysłowiowe schody.
Ludzie nie lubią dzwonić – znajdować numer, wybrać go na telefonie, odczekać w kolejce na menu głosowym, wytłumaczyć o co chodzi… szkoda czasu i wysiłku.
Mail? Trzeba usiąść, poukładać myśli, ubrać je w sensowne zdania, wysłać.
Tak samo formularz na stronie. Poza tym – dlaczego Twój potencjalny klient miałby podawać Ci wszystkie dane? Imię, nazwisko, nazwę firmy? Jeszcze Cię nie zna i Ci nie ufa, a już ma Ci się legitymować?
Z kolei czat, choć szybki i lubiany, też wymaga poświęcenia uwagi, czasu i wysiłku.
Czyli pozyskany przez Ciebie odwiedzający z AdWords, w którego zainwestowałeś czas i pieniądze, może się najzwyczajniej zniechęcić i… pójść dalej.
Efektywność AdWords – Focus SiteCall
Żeby na to nie pozwolić, potrzebujesz narzędzia do kontaktu działającego szybko i minimalizującego wysiłek Twojego potencjalnego klienta.
Takim narzędziem jest automatyczny formularz Focus SiteCall.
Po pierwsze, sam zaprosi do kontaktu. Potencjalny klient, odwiedzający Twoją stronę, nie będzie musiał szukać Twoich danych kontaktowych.
Po drugie, wymaga minimum danych i wysiłku – wystarczy podać numer telefonu. Żadnych imion, nazwisk i adresów email.
Po trzecie, od razu masz możliwość spełnienia obowiązku informacyjnego, wymaganego przez RODO. Odpowiedni ekran jest automatycznie wbudowany w formularz.
Po czwarte, kontaktujesz się z potencjalnym klientem natychmiast, zanim coś rozproszy jego uwagę. Wystarczy niecałe pół minuty, a połączy się bezpośrednio z Twoim handlowcem lub doradcą. Nie musi czekać na połączenie i wybierać poszczególnych opcji w menu głosowym.
Po piąte, nawet jeżeli z jakiegoś powodu się nie dodzwoni, masz jego numer telefonu i możesz się z nim szybko skontaktować.
Dzięki tym cechom, automatyczny formularz Focus SiteCall podnosi konwersję nawet dwukrotnie, a efekt jest tym bardziej widoczny, im więcej osób odwiedza Twoją stronę.