HubSpot to potężne narzędzie, z którego może skorzystać praktycznie każda firma. Poradzi sobie z automatyzacją witryny i marketingu, może być także doskonałym sprzymierzeńcem zespołu sprzedażowego. Z platformy korzysta już ponad 100 tysięcy użytkowników, jednak część z nich bardzo często nie zdaje sobie sprawy jak wiele możliwości HubSpot ma do zaoferowania. Dlatego niezależnie od tego, czy korzystasz z tego CRM od lat, czy dopiero rozważasz rejestrację, przygotowaliśmy listę ciekawych rozwiązań, o których istnieniu możesz nie wiedzieć, a które pomogą Ci przyspieszyć rozwój Twojej firmy, wykorzystując moc danych i automatyzacji.
HubSpot jest obecnie jedną z najbardziej kompletnych platform CRM na rynku, pozwalającą skutecznie zarządzać wszystkimi działaniami sprzedażowymi i marketingowymi oraz ich rentownością. Oczywiście, każda firma jest inna i posiada odmienne potrzeby. Dlatego ważne jest, aby rozwiązanie CRM było elastyczne. Taki właśnie jest HubSpot. Możesz dostosować go do własnych potrzeb, a nie odwrotnie. Dzięki temu platforma będzie ewoluowała wraz z rozwojem Twojej firmy i jej codziennymi wyzwaniami. Sprawdźmy zatem, jakie integracje HubSpot CRM możesz wdrożyć, aby usprawnić swoją pracę i każdego dnia oszczędzać cenny czas.
#1 Szablony wiadomości
Nie ulega wątpliwości, że spersonalizowane, zorientowane na użytkownika podejście jest priorytetowe. Zdarzają się jednak sytuacje, w których konieczne jest wysłanie podobnych wiadomości e-mail do wielu adresatów. Przykładem mogą być wszelkiego rodzaju wiadomości zapraszające klientów do wzięcia udziału w organizowanym przez firmę wydarzeniu.
Dzięki tej opcji możesz tworzyć i zapisywać gotowe do użycia szablony wiadomości e-mail, zawierające zarówno powtarzający się tekst, jak i sekcje, które można odpowiednio dostosować. Można także dodać inteligentne pola, zawierające na przykład imię klienta lub nazwę firmy, do której kierowana jest wiadomość. Kolejną, nie mniej istotną zaletą tego rozwiązania jest fakt, że opracowane szablony można stosować bezpośrednio w Gmailu lub Outlooku, pobierając aplikację HubSpot. Tym samym, aby rozpocząć wysyłanie e-maili, wystarczy wybrać odpowiedni szablon, dostosować inteligentne pola i kliknąć „wyślij”. Oszczędność czasu gwarantowana, bez mozolnego powtarzania komendy kopiuj/wklej.
Przykład działania inteligentnych szablonów wiadomości.
Źródło grafiki: https://offers.hubspot.com/email-templates-for-marketing-and-sales
#2 Automatyczne zarządzanie telekomunikacją (Click2Dial)
Czy wiedziałeś, że za pomocą HubSpot można bezpośrednio wykonywać, odbierać i nagrywać połączenia? Wtyczka CTI HubSpot umożliwia integrację CRM z centralą telefoniczną, dzięki czemu jednym kliknięciem numeru telefonu można rozpocząć rozmowę telefoniczną z poziomu platformy. Wykonywanie telefonów bezpośrednio z HubSpot pozwala wyświetlać kartę klienta w trakcie rozmowy oraz określić jej rezultat po zakończeniu połączenia (na przykład: „oferta wysłana” lub „ponowny kontakt”).
HUBSPOT: NAGRYWANIE POŁĄCZEŃ
Wszystkie rozmowy przeprowadzane za pomocą platformy są nagrywane, dzięki czemu w dowolnym momencie masz do nich nieograniczony dostęp. Wtyczka umożliwia również generowanie zaawansowanych raportów o połączeniach, co usprawnia monitorowanie i zarządzanie całą komunikacją z potencjalnymi i obecnymi klientami.
Źródło grafiki: https://focustelecom.pl/click2dial-hubspot/
Warto także podkreślić, że w przypadku połączeń przychodzących, otrzymasz dostęp do wszelkich niezbędnych danych o Twoim rozmówcy, zanim jeszcze odbierzesz połączenie. Integracja HubSpot z telefonią to niezwykle łatwe w instalacji i intuicyjne w obsłudze rozwiązanie, dzięki któremu możesz skutecznie zarządzać zespołem i przyspieszyć swoją pracę z klientem.
#3 Wysyłanie linków do kalendarza
Być może używasz już rozszerzenia do udostępniania linku do swojego kalendarza, takiego jak Calendly, dzięki któremu można sprawnie organizować spotkania, eliminując potrzebę wysyłania wiadomości e-mail. Link do kalendarza HubSpot działa w podobny sposób, jednak ma tę zaletę, że jest bezpośrednio zintegrowany z CRM. Dlatego by zaplanować spotkanie możesz łatwo skonfigurować dostępność i wysłać odnośnik do kalendarza. Adresaci wiadomości mogą wybrać dogodny termin spotkania w przedziale czasowym, w którym jesteś dostępny, a następnie spotkanie zostanie automatycznie dodane do Twojego kalendarza i aktualności kontaktu CRM.
Źródło grafiki: https://www.hubspot.com/products/sales/schedule-meeting
Warto wypróbować tę darmową funkcję, aby uniknąć wymieniania się kilkoma wiadomościami e-mail w celu znalezienia dogodnej daty i godziny odpowiadającej wszystkim zainteresowanym.
#4 Dodawanie filmów do wiadomości e-mail
Jak zapewne wiesz, w wiadomościach e-mail nie można bezpośrednio odtwarzać materiałów wideo. Nie jest to wada HubSpot. Po prostu żadna platforma do obsługi poczty e-mail nie jest w stanie odtworzyć tego typu treści. Dlatego w większości przypadków, aby adresat mógł zapoznać się z filmem, do wiadomości załącza się specjalnie przygotowaną grafikę z przechwyconym fragmentem filmu, zazwyczaj z dodaną ikoną „odtwórz”, zawierającą hiperłącze, kierujące do odpowiedniej platformy umożliwiającej jego wyświetlenie. Jest to bardzo żmudny proces.
Obecnie HubSpot oferuje opcję umożliwiającą szybszą wysyłkę filmów za pomocą wiadomości. Wystarczy dodać moduł wideo w wiadomości i połączyć go z linkiem prowadzącym bezpośrednio do materiału. Platforma automatycznie wygeneruje miniaturę z odnośnikiem, która będzie widoczna w treści e-maila. Zdarza się, że firmy rezygnują z dodawania wideo do wiadomości, ponieważ przygotowanie wysyłki jest czasochłonne. Nie warto marnować tak dużej szansy na przełamanie monotonii i personalizację wiadomości. Dzięki temu rozwiązaniu od HubSpot dodawanie filmów do e-maili nie musi być mozolne i angażujące czasowo.
Źródło grafiki: https://knowledge.hubspot.com/website-pages/add-videos-to-your-hubspot-content
#5 Automatyczne śledzenie wiadomości e-mail
Standardowe powiadomienia o przeczytaniu przez adresata wiadomości e-mail są doskonale znane marketerom od wczesnych lat 2000. HubSpot idzie dalej, dzięki rozszerzeniu, które można dodać bezpośrednio do skrzynki odbiorczej Gmaila lub Outlooka. Ta opcja pozwala nie tylko dowiedzieć się, kiedy e-mail został otwarty, ale w wersji HubSpot Sales Pro lub Enterprise można również sprawdzić, czy adresat kliknął w link załączony do wiadomości. Powiadomienie o tym zostanie wysłane na Twoją skrzynkę e-mail. Ponadto, narzędzie umożliwia zapisanie danej wiadomości i tym samym dodanie jej do osi czasu kontaktu w CRM, umożliwiając lepsze śledzenie nie tylko Tobie, ale także Twoim współpracownikom.
Źródło grafiki: https://www.hubspot.com/products/sales/email-tracking
#6 Pomijanie konkretnych dat w pracy
W przepływach pracy HubSpot zawsze można było określić, że pewne działania nie mają mieć miejsca w weekendy. Możliwe było także wskazanie, w jakich godzinach poszczególne akcje mają zostać wykonane. Dzięki temu eliminowane było prawdopodobieństwo wysłania e-maili w nocy, czy w weekendy. Funkcja ta ewoluowała i została rozszerzona o możliwość wstrzymywania działań w określonych dniach. W ten sposób można wyłączyć wysyłanie e-maili w okresach wakacyjnych lub świątecznych, takich jak Boże Narodzenie. Pozwala to na jeszcze bardziej płynną komunikację.
Źródło grafiki: https://knowledge.hubspot.com/workflows/manage-your-workflow-settings
HubSpot CRM to bardzo skuteczne i często niezastąpione narzędzie dla zespołów marketingu i sprzedaży, umożliwiające bezproblemową obsługę klienta na każdym etapie jego drogi zakupowej. Dlatego właśnie w Focus Telecom zdecydowaliśmy się wspierać firmy w rozwoju możliwości korzystania z platformy, poprzez stworzenie pierwszej zintegrowanej z HubSpot aplikacji contact center do komunikacji biznesowej.
Niezależnie od tego czy jesteś na początku swojej drogi do automatyzacji zarządzania telekomunikacją czy chcesz poznać nowe możliwości integracji CTI HubSpot, skontaktuj się z nami i otwórz przed Twoim zespołem możliwość szybszej i bardziej efektywnej wielokanałowej komunikacji z klientem bezpośrednio z CRM.