Jak zwiększyć sprzedaż? Jak generować więcej leadów? Co zrobić, żeby leady były lepszej jakości? Znacie te pytania? Jasne, że tak. Strategia sprzedaży to strategia firmy – dlatego warto wesprzeć się nowoczesnymi technologiami, żeby umocnić pozycję firmy na rynku.

Współczesny klient to świadomy konsument. Prosta reklama nie działa na niego już tak dobrze jak kiedyś. Poza tym ma do dyspozycji internet, który pozwala mu na szybkie i skuteczne porównanie Twojego produktu i usług do konkurencji.

Współczesny klient oczekuje, że powalczysz o jego zaufanie i lojalność, ale uczciwie. Że zaoferujesz mu coś, co wyróżni Twój produkt i Twoje usługi. Twój klient zna dobrze 'sprytne’ manipulacje sprzedawców, słyszał już o NLP i widział już tysiące świetnych bannerów i ekscytujących spotów. Co zatem zrobić z naszą strategią sprzedaży? Jak generować leady i podwyższać słupki? Odpowiedź jest prosta – postawić na nowe technologie.

To już nie czas na analogowe metody. Jeśli prowadzisz sprzedaż i obsługę telefoniczną, musisz wziąć pod uwagę inne kanały komunikacji, a przede wszystkim te cyfrowe. Bez social mediów będzie Ci trudno wyjść poza rynek lokalny. Dlatego Twoją strategią sprzedaży powinna być przebudowa wewnętrzna – wdrożenie systemu do wielokanałowej komunikacji, a być może nawet integracja z marketing automation i CRM.

Postaw sobie cele – i osiągaj je z pomocą nowych technologii:

Cel 1: Strategia sprzedaży: wyróżniająca się obsługa klienta

Wiele razy już pisaliśmy o tym, że obsługa klienta na nawyższym poziomie to podstawa. Bez tego trudno zdobyć sobie zaufanie i lojalność klientów, nawet jeżeli nasza firma to gigant na rynku. Niezadowolony klient zawsze będzie szukał alternatywy.  W osiągnięciu wysokiej jakości obsługi klienta może nam pomóc wdrożenie systemu call center do wielokanałowej komunikacji.

System taki rozwiązuje wiele problemów, automatyzuje żmudne czynności, rejestruje kontakty przychodzące i wychodzące, porządkuje bazę klientów.  Taki system pozwala zespołowi sprzedaży, telemarketingu i biura obsługi klienta na merytoryczne doskonalenie swoich działań, podczas kiedy ich ramy czasowe i skuteczność są wspierane przez technologię.

Ogromnym ułatwieniem jest też dostęp do historii kontaktu z daną osobą – wiedza na jej temat i na temat jej problemów i potrzeb pozwala na szybszą i lepszą obsługę lub indywidualną ofertę. Może też obsługiwać ją zawsze ta sama osoba (personalizacja obsługi!) – system rozpoznaje numer telefonu i łączy z właściwym konsultantem oraz wyświetla mu historię kontaktu.

Cel 2: Najlepsze wsparcie dla pracowników: nagrania rozmów i raporty

Nagrania rozmów dają ogromne możliwości szkoleniowe. Rozmowy sprzedażowe, zarówno te wzorcowe jak i te problematyczne, to znakomity materiał do pokazania pracownikom najlepszych technik sprzedaży i obsługi, ale również obrazowanego przedstawienia technik radzenia sobie z trudniejszymi rozmówcami i rozwiązywania problemów na bieżąco.

Analiza nagrań pozwala na unikanie błędów, szybszy rozwój i usprawnia proces wdrażania nowych pracowników. Dobry system call center, poza nagraniami rozmów, powinien także posiadać funkcję podpowiedzi, która jest znakomitym wsparciem dla mniej doświadczonych pracowników. Pozwala ona przełożonemu na podsłuchiwanie rozmowy i podpowiadanie pracownikowi w razie potrzeby, oczywiście bez wiedzy klienta.

Cel 3: Prawdziwa strategia sprzedaży: optymalizacja

Sprzedawca zawsze jest w niedoczasie, a zestaw narzędzi na których pracuje, w większości przypadków jego czas pochłania. Sprzedawca często pracuje na różnych niezintegrowanych i niedoskonałych systemach, zatem nie ma pełnego dostępu do danych. Czasem jest zmuszony do raportowania kilka razy tego samego działania. Gubi leady, bo nie ma raportach wszystkich kontaktów lub reaguje za późno, bo zapomina o ustawionych telefonach lub spotkaniach. Wybierając numery, traci czas bo „odbija się” od poczt głosowych klientów.

Te problemy może wyeliminować system do wielokanałowej komunikacji. Taki system pozwoli na kontaktowanie się z klientem wszystkimi kanałami i nie zgubi nic w historii kontaków. Dzięki  temu żaden lead nie zostanie zgubiony, żaden klient pominięty lub niewłaściwie obsłużony, a funkcja omijania poczty głosowej zaoszczędzi czas przy dzwonieniu.

Cel 4: Integracja systemów

System komunikacji może zawierać własną bazę danych, ale również może być zsynchronizowany z systemem CRM, którego używa firma. W ten sposób sprzedawca może pracować na jednym systemie bez konieczności żmudnego przepisywania danych.  Połączenie systemu CRM z oprogramowaniem do zarządzania komunikacją z klientem znacząco ułatwia funkcjonowanie contact center. Twoi konsultanci obsłużą klientów szybciej i lepiej, pracując na scentralizowanej bazie danych i będą mieli automatyczny dostęp do historii kontaktu. Dobre połączenie.

Cel 5: Widżety i gadżety

Możesz też właściwie jednym ruchem podwoić konwersję z Twojej strony internetowej. To jest dopiero strategia sprzedaży 🙂 Jeśli prowadzisz biznes e-commerce – to widżet ułatwiający kontakt to właściwie must have. Taką funkcję spełni widżet kontaktowy, na których odwiedzający stronę może zostawić swój numer telefonu, żeby konsultant z firmy, do której należy strona, mógł jak najszybciej oddzwonić. Widżet jest edytowalny – można go spersonalizować od strony wyglądu i zawartych informacji. Bardzo prosta i niezywkle efektywna usługa – warto rozważyć bez względu na biznes i wielkość firmy.

Warto pracować nad strategią sprzedaży z pomocą nowych technologii. Trzeba się tylko przygotować na to, że jest to zmiana nie tylko na poziomie działu sprzedaży, ale na wszystkich poziomach działania firmy. Ale z całą pewnością się to opłaci.


Źródła:

Techniki sprzedaży

Techniki sprzedaży- które są skuteczne?