Chat with us, powered by LiveChat

Blog

Nowoczesny klient salonu samochodowego oczekuje szybkiej, profesjonalnej obsługi na wysokim poziomie. W utrzymaniu takiego poziomu może nam pomóc rozwiązanie Business Development w salonie samochodowym.

Zwiększenie zysków salonu samochodowego to stały priorytet w branży automotive, który okresowo bywa trudniejszy do osiągnięcia. Kryzys związany z wejściem przepisów WLTP zmienił krajobraz sprzedaży w branży. W tej sytuacji dealerzy sporą nadzieję pokładają w sprzedaży usług dodatkowych i posprzedażowych. Tymczasem niewielu zdaje sobie sprawę, że na zwiększenie przychodów może wpłynąć poprawa jakości obsługi klienta. Jak?

Rozwiązanie Business Development w salonie samochodowym – rozwiązanie problemów

Najprostszym rozwiązaniem wydaje się wdrożenie systemu, który wspomaga jakość obsługi klienta i może rozprawić się z problemami dręczącymi branżę automotive jest wdrożenie rozwiązanie Business Development w salonie samochodowym.

Jakie problemy są najbardziej palące?

  • niska dodzwanialność do salonu
  • nisko oceniana jakość obsługi
  • zmiana modelu sprzedaży samochodów
  • brak kontroli nad jakością obsługi i procesem pozyskiwania klientów

Jak wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta? Funkcjonalności BD

Stały klient salonu samochodowego najczęściej życzy sobie, by w preferowanej przez niego formie informowano go o nadchodzących przeglądach, wymianie opon, obowiązkach leasingowych, jazdach próbnych. Spersonalizowana oferta sprzedażowa jest dla niego oczywistością.

Odpowiedzi na te oczekiwania dostarczyć mogą:

doskonała obsługa telefoniczna – poprawić jej jakość można między innymi poprzez monitorowanie pracy konsultantów, nagrywanie rozmów, analizę raportów

wielokanałowość i integracja danych ze wszystkich kanałów komunikacji; wykorzystanie ich zarówno w obsłudze serwisowej, sprzedaży i marketingu

automatyzacja procesów obsługi klienta

monitorowanie skuteczności sprzedaży i jakości obsługi klienta

narzędzie do łatwego nawiązania kontaktu przez stronę internetową

Wszystko to powinno przyczynić się do podniesienia jakości obsługi klienta poprzez usprawnienie zarządzania kontaktami.

Co to jest rozwiązanie Business Development

Idealne rozwiązanie Business Development w salonie samochodowym to platforma do wielokanałowej komunikacji czyli system contact center. Najlepiej sprawdza się rozwiązanie chmurowe – bez konieczności podłączania kabli. Pomaga także osiągnąć większe zyski poprzez usprawnienie recepcji serwisu i znaczne zwiększenie szans sprzedażowych. Oprócz tego oferuje pełną kontrolę nad procesem obsługi klienta.

Jak to działa w praktyce rynku?

Liderzy polskiego rynku automotive w obliczu zmian na rynku podjęli strategiczną decyzję. Część czołowych polskich dealerów zdecydowała się na wdrożenie nowoczesnego rozwiązania typu business development – platformy do wielokanałowej komunikacji z klientem, by zadbać o jakość obsługi klienta poprzez:

– łatwiejsze zarządzanie bazami klientów

– wgląd w pełną historię komunikacji

– nagrywanie rozmów z klientami

– usprawnienie systemu obdzwaniania klientów

Efekty po wdrożeniu rozwiązania Focus Contact Center

  • wzrost sprzedaży nowych samochodów dzięki samodzielnemu generowanie szans sprzedażowych na bazie własnych klientów
  • skrócenie czasu odpowiedzi na zapytania handlowe potencjalnych klientów
  • zwiększenie liczby usług serwisowych
  • podniesienie dodzwanialności do salonu i skócenie czasu oczekiwania na połączenie
  • wyeliminowanie nieobsłużonych zapytań i reklamacji

Źródła:

Chcesz zwiększyć zyski w salonie samochodowym? Zadbaj o obsługę klienta

Jak poradzić sobie ze spadkiem sprzedaży samochodów po wejściu WLTP?

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o poprawie jakości obsługi klienta w salonie samochodowym? Pobierz nasz bezpłatny Ebook.

Pobierz Ebook