Blog

Placówki medyczne borykają się z różnymi problemami związanymi z komunikacją i przepływem informacji. Rejestracja musi wykonywać kilka zadań równocześnie, a na tym najbardziej traci obsługa klienta.

Rejestracja w placówce medycznej zajmuje się obsługą klienta na miejscu, ale również obsługą telefoniczną. Stąd problem z dodwanialnością, ale także nisko oceniana przez pacjentów jakość obsługi klienta.

Najpopularniejsze problemy w placówkach medycznych związane z obsługą klienta

  • trudności z umówieniem się na wizytę
  • puste gabinety mimo umówionych wizyt
  • nisko oceniana jakość komunikacji i obsługi
  • brak przepływu informacji między oddziałami placówek

Jak rozwiązać te problemy?

Rozwiązaniem może tu być oddzielna infolinia z konsultantami i automatyzacją połączeń. Ponadto na pomoc może przyjść także wielokanałowość. Pacjent, który będzie chciał zasięgnąć szybkiej informacji może skorzystać np. z rozmowy na chacie.

W celu osiągnięcia takich założeń należy wykorzystać narzędzia automatyzacji:

Wszystko to powinno przyczynić się do usprawnienia rejestracji i do poprawienia jakości obsługi.

Przykładowe wdrożenie platformy do wielokanałowej komunikacji

Jedna z największych w Polsce sieci prywatnych szpitali i przychodni wdrożyła infolinię na platformie Focus Contact Center. W ramach usługi Focus Contact Center uruchomione zostało contact center wspólne dla sieci 26 placówek medycznych z założeniem, że liczba ta zwiększy się w najbliższym czasie. Contact center obsługuje całość komunikacji telefonicznej, mailowej i SMS-owej z pacjentami.

Efekty po wdrożeniu rozwiązań FCC – wysoko oceniana obsługa klienta

  1. Zwiększenie ilości umawianych wizyt w miesiącu o 12%.
  2. Skrócenie czasu oczekiwania na połączenie do 15 sekund.
  3. Odpowiedź na zgłoszenie z formularza www do 24 godzin.
  4. Redukcja liczby nieodwołanych i niezrealizowanych wizyt o 80% dzięki zautomatyzowanym potwierdzeniom.
  5. Wzrost liczby zrealizowanych badań kontrolnych o 19%  dzięki automatycznym przypomnieniom.
  6. Wzrost jakości i wydajności obsługi dzięki scentralizowaniu całej komunikacji i monitoringowi pracy.
  7. Integracja bazy danych i sprzężenie kalendarzy dostępności personelu i sprzętu medycznego.

 


Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak stworzyć sprawną rejestrację u siebie w firmie i poprawić jakość obsługi klienta? Pobierz nasz bezpłatny Ebook:

Pobierz Ebook