Dział sprzedaży jest podstawową jednostką każdej organizacji. Dodatkowo wspiera się go marketingiem bezpośrednim lub telemarketingiem. Efektywna sprzedaż zależy głównie od sprawnej komunikacji z klientem.

Obok umiejętności i doświadczenia pracowników działu sprzedaży, kluczową rolę odgrywają tutaj narzędzia, którymi sprzedawcy się posługują. Odpowiednie narzędzia do komunikacji są w stanie rozwiązać najpopularniejsze i zarazem najbardziej dojmujące problemy i zwiększyć efektywność sprzedaży.

Problemy, które blokują efektywną sprzedaż:

  • Niska dodzwanialność, czyli wysoki koszt pozyskiwania klientów.
  • Brak możliwości monitorowania i porównywania wyników pracy sprzedawców.
  • Brak możliwości korzystania z kompletnych danych o klientach już pozyskanych.
  • Konieczność walki o lojalność klienta.

Jak można rozwiązać te problemy?

Platforma do wielokanałowej komunikacji z klientem to efektywna sprzedaż.  Dzieje się tak poprzez poprawę jakości komunikacji, uszczelnienie przepływu danych i szereg nowoczesnych udogodnień, które ułatwiają pracę agentów. Te narzędzia to:

  • wielokanałowość (możliwość obsługiwania nowych kanałów komunikacji i integracja pozyskanych z nich danych,
  • centralna baza danych dostępna dla sprzedawców (może to być także integracja platformy komunikacyjnej z używanym dotychczas systemem CRM,
  • automatyzacja procesów sprzedażowych,
  • monitorowanie pracy sprzedawców systemowo oraz poprzez nagrywanie rozmów,
  • aplikacja mobilna, która pozwala na monitorowanie pracy zdalnej i zdalne korzystanie z platformy,
  • kolejkowanie połączeń i recalle – żeby nie zrażać i nie tracić potencjalnych klientów,
  • raporty.

Efektywna sprzedaż (czyli większa) dzięki platformie contact center

Funkcje dobrego systemu contact center, które pracują na efektywną sprzedaż:

  • automatyczne tryby dzwonienia: predictive, half progressive, progressive,
  • wielokanałowość (telefon, fax2mail, mail, chat, sms, www, SiteCall, aplikacja mobilna),
  • zarządzanie bazą w kampanii sprzedażowej,
  • wielokampaniowość z opcją priorytetowania wybranych kampanii,
  • interaktywny skrypt,
  • wykrywanie poczty głosowej.

Co możemy dzięki temu osiągnąć?

Dobrze działająca platforma do wielokanałowej komunikacji z klientem pozwoli na zwiększenie skuteczności kampanii sprzedażowych oraz zwiększenie liczby szans sprzedażowych. Dzięki automatyzacji działań zwiększy się efektywność pracy sprzedawców – a wykonywanych przez nich połączeń nawet o 20%. System contact center pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału zespołu sprzedażowego bez rewolucyjnych zmian w jego strukturze.