Jak najprościej wytłumaczyć, czym jest marketing sieciowy czyli digital marketing? Są to wszystkie aktywności reklamowe, z jakimi możemy spotkać się w sieci. Marketing sieciowy jest ściśle związany z działaniami mediów cyfrowych. Rozwija się już od lat 90, chociaż wciąż jest uważany za nowe narzędzie.

Dzisiaj trudno sobie wyobrazić funkcjonowanie jakiejkolwiek firmy z dowolnej branży bez wsparcia marketingu sieciowego. Jest to najszybciej rozwijający się sposób docierania i budowania relacji z klientami. Operuje nie tylko za pomocą internetu, ale także innymi kanałami – jak aplikacje mobilne, telewizję cyfrową, radio i elektroniczne billboardy.

 

digital

O co chodzi z marketingiem sieciowym?

Popularność digital marketingu można wiązać z przemianami na rynku, a przede wszystkim ze zmiana profilu współczesnego klienta. Wiemy już, że współczesny klient różni się znacznie od konsumenta sprzed dwudziestu lat. Ma do dyspozycji media, które sprawiają, że może szybko zasięgnąć informacji o produkcie czy usłudze i równie szybko przenieść się do konkurencji.

Powinniśmy także wziąć pod uwagę, że internet i media społecznościowe stają się nie tylko najpopularniejszym źródłem informacji, ale przede wszystkim narzędziem do budowania opinii. Oznacza to, że klient czerpie wiedzę o naszym produkcie i usługach nie tylko za pomocą informacji przygotowanych przez nas, ale także pośrednio – poprzez opinie: influencerów, bywalców forów, społeczności z social mediów i portali tematycznych.

Kto jest po drugiej stronie?

Ponad 81% współczesnych klientów przed zakupem szuka informacji w sieci na temat produktu, który ich interesuje (retailingtoday). 65% klientów poświęca ponad 16 minut na porównianie ofert (Selz). 54% w swoich decyzjach kieruje się opiniami pozostawionymi przez innych użytkowników produktu (moz.com). Warto także wiedzieć, zwłaszcza jeśli zajmujemy się marketingiem sieciowym, że 91% klientów nie wybacza usługodawcy, na którym się zawiodło. Zdecydowanie rezygnuje z usług i już nie wraca (Lee Resources).

Taki właśnie klient jest celem współczesnych działań marketingowych – musimy nie tylko po prostu do niego dotrzeć, ale przede wszystkim zdobyć jego zaufanie. Możemy tego dokonać przede wszystkim za pomocą jakości obsługi, ale marketing sieciowy będzie naszym wielkim sprzymierzeńcem.

🔥 Prezentacja Systemu Ticketowego i Workflow

Plan prezentacji:
✔️ Głowne problemy zarządzania zgłoszeniami od Klientów
✔️ Narzędzie do automatyzacji i procesowania obsługi zgłoszeń (ticketing, workflow)
✔️ Podstawowe KPI do monitoringu efektywności procesów
✔️ Case study wdrożenia systemu ticketowego w dziale BOK

📜 Systemy Ticketowe i Workflow Dla Firm
Managerowie BOK, działu Serwisu często borykają się z problemami kadrowymi, brakiem skutecznych narzędzi do monitoringu czasu i jakości wykonywanej pracy. Z pomocą przychodzi jednak technologia…

Zapisy na bezpłatną prezentację

Marketing sieciowy, czyli jak sobie pomóc?

Rosnącej popularności i znaczenia digital marketingu należy upatrywać w ułatwionym dostępie do danych i możliwości ich weryfikacji, ale także w relatywnie niskich kosztach takich działań marketingowych. Przewagą działań digitalowych jest również możliwość szybkiej analizy kampanii i dostosowywanie strategii do wyników działań. Analiza związania z kampaniami marketingu sieciowego jest związana z tym, co jest oglądane np. na stronie internetowej firmy, jak często, na jak długo i jak przekłada się to na sprzedaż. Aby usprawnić takie działania, warto rozważyć wdrożenie systemu do automatyzacji działań marketingowych.

W ramach digital marketingu stosuje się następujące strategie:

SEM (ang. search engine marketing) to strategia związana z planowaniem działań internetowych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron). Wynikiem tych działań powinna być jak najlepsza pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania pod wybrane słowa kluczowe wpisywane do wyszukiwarki.

SEO (ang. search engine optimization) – czyli proces optymalizacji strony pod wyszukiwarki internetowe. Zajęcie jak najwyższych miejsc strony w wynikach wyszukiwania (SERP, z ang. Search Engine Result Page) pozwala na zwiększenie liczby odwiedzin witryny, czyli liczby wejść, a tym samym oddziaływania na popularność marki i dochód ze sprzedaży usług i produktów.  SEO stara się przewidywać i badać działania wyszukiwarki internetowej, zapytania użytkowników i słowa kluczowe, by móc dostosowywać do tego strategie związane z tworzeniem treści.

Marketing treści (ang. content marketing) – działania marketingowe związane z tworzeniem i rozpowszechnianiem wartościowych treści, które spełniają warunki narzucone przez SEO i SEM i równocześnie są atrakcyjne i przydatne dla potencjalnych odbiorców. Celem content marketingu jest nawiązanie relacji z potencjalnym klientem poprzez oferowane treści. Mogą to być artykuły, podcasty, webinaria, prezentacje, infografiki, ebooki, poradniki itp.

Social media marketing – strategia marketingowa związana z publikacją i dystrybucją treści na mediach społecznościowych. W tej strategii chodzi o pozyskanie uwagi i generowanie ruchu internetowego za pomocą portali społecznościowych oraz blogów.

Do tych strategii możemy jeszcze dodać systemy, które wspierają działania marketingu sieciowego:

CRM (Customer Relationship Managment) – system do zarządzania relacjami z klientami.

Marketing Automation – system wspierający prowadzone kampanie marketingowe poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji o potencjalnych klientach.

 

 

Bez marketingu sieciowego nie można już teraz wyobrazić sobie skutecznych działań reklamowych we współczesnej firmie. Warto więc aktualizować wiedzę, bo znaczenie dobrego marketingu sieciowego będzie rosło.


Źródła:

Digital marketing – co to takiego i dlaczego warto wdrożyć go w swojej firmie?

Digital marketing czyli nowa technologia reklamy

What is digital marketing?  A visual summary.

 

System CRM + Contact Center + ServiceDesk w jednym?

Pobierz ofertę i umów się na prezentację systemu Focus Telecom:

Oprogramowanie dedykowane dla:

- zarządzaj wszystkimi kanałami komunikacji (tel, SMS, chat, email, messenger)

- gromadź dane o klientach w bazie rekordów CRM

- zarządzaj procesami obsługi klienta w module service cloud

- Właścicieli firm - działów BOK, Serwisu, Reklamacji

- działów eCommerce, Zamówień

- działów IT Helpdesk, ServiceDesk