Rozważasz darmowy system helpdesk, lub system open source, dla Twojej firmy? A może lepszy będzie system help desk komercyjny, z pełną obsługą i wsparciem na każdym etapie?

 

Na pierwszy rzut oka systemy helpdesk open source wyglądają wspaniale:

 

  • są darmowe,
  • wspierane przez społeczność,
  • mają szerokie funkcjonalności dostępne dzięki wtyczkom.

 

Co może pójść nie tak…?

 

Twoja firma się rozwija i po pewnym czasie chcesz dodać nowe konta użytkowników, chciałbyś też mieć dostęp do systemu help desk z dowolnego miejsca – z domu, z pokoju hotelowego, z innych urządzeń.

 

I wtedy okazuje się, że open source nie jest wcale takie otwarte – wersja darmowa systemu help desk ma szereg ograniczeń. Chcesz więcej – płać.

 

A ponieważ najpopularniejsze rozwiązania systemów helpdesk open source są skierowane na rynek międzynarodowy, to i ceny są, jak na polskie warunki, wysokie.

 

Albo zapłacisz, albo zostaniesz z darmowym systemem help desk nieprzystającym do potrzeb Twojej firmy.
Albo… od początku zainwestujesz w rozwiązanie komercyjne.

 

Dlaczego warto rozważyć rozwiązanie help desk komercyjne?

Możesz pracować z dowolnego miejsca

Komercyjne rozwiązania do obsługi zgłoszeń klientów (helpdesk) są dostępne w chmurze, co pozwala Ci uniezależnić się od lokalizacji i jednego urządzenia. Pracuj z dowolnego miejsca – z kawiarni, z domu, nawet z hotelowego tarasu. Użyj laptopa, tabletu, czy komputera pożyczonego od kolegi.

Wystarczy dostęp do Internetu, hasło i login.

 

Twoje dane w systemie helpdesk są bezpieczne

System stacjonarny, taki jak większość darmowych systemów helpdesk open source, musi być zainstalowany na Twoich serwerach. Po pierwsze, musisz mieć te serwery. Po drugie – w razie awarii, na przykład dysków twardych, możesz stracić wszystkie dane.

W systemie komercyjnym dostępnym w chmurze, nie potrzebujesz infrastruktury.

Wszystkie dane oraz sam system są w chmurze.

 

W przypadku awarii, dane i system są bezpieczne i cały czas pracują – nie ma żadnych przestojów. Dostaniesz się do nich natychmiast przez dowolne urządzenie z dostępem do Internetu.

 

Łatwe wdrożenie systemu help desk

Ponieważ darmowe – lub open source’owe – systemy helpdesk są instalowane u Ciebie, będziesz potrzebował informatyka, który je wdroży. To kosztuje, wymaga – jak już wspomnieliśmy – infrastruktury, oraz rzadko kiedy przebiega bez kłopotów.

 

Czasami nawet proste aplikacje potrafią działać nieprawidłowo, utrudniać działanie innych programów, lub po prostu nie działać w ogóle. System obsługi zgłoszeń nie jest prosty, zatem możliwość błędów i awarii jest o wiele większa.

 

Wdrożenie w chmurze prowadzone jest zdalnie przez specjalistów, a cały system funkcjonuje na serwerach dostawcy systemu. Jeżeli coś nie działa, problemem zajmuje się zespół ekspertów. Nie musisz ponosić dodatkowych kosztów – całe wdrożenie uwzględnione jest w ofercie.

 

Zawsze otrzymasz wsparcie do Twojego systemu help desk

Wersje darmowe oprogramowania do obsługi zgłoszeń zwykle nie dają Ci wsparcia. Kiedy coś nie działa, sam musisz szukać rozwiązań na stronie i na forach internetowych i sam próbować naprawić Twój system helpdesk.

 

W systemach komercyjnych wdrożenie, szkolenie i całodobowe wsparcie masz zagwarantowane umową. Specjalista pokaże Ci wszystkie funkcje platformy, pomoże ją skonfigurować, oraz przeszkoli Twój zespół.

 

W każdej chwili możesz też skontaktować się z biurem obsługi, które przekaże Twoją sprawę technikom. Jako że system jest w chmurze, naprawa zostanie przeprowadzona zdalnie, a jej maksymalny czas trwania gwarantuje Ci umowa SLA.

 

Polskie ceny za program help desk

Jeżeli wybierzesz rozwiązanie polskie, ceny będą… polskie. Przewidywalne, niezależne od kursów walut, a przy tym dopasowane do polskich realiów.

 

Oprogramowanie do obsługi zgłoszeń klientów Focus Desk jest dostępne w chmurze, z rozbudowanym wsparciem specjalistów i biura obsługi, zaprojektowanym i rozwijanym przez polską firmę.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o systemach help desk (systemach do ticketingu)? Przeczytaj te artykuły:

 

Czy warto obsługiwać klienta w systemie do ticketingu?

Jak działa ticket system i po co mi on?

System ticketowy po polsku – szukasz takiego dla firmy?