Creditinfo Rumunia jest liderem zdywersyfikowanych produktów i usług do zarządzania ryzykiem kredytowym, między innymi w handlu, branży telekomunikacyjnej i  ubezpieczeniowej. Spółka od 13 lat dostarcza klientom informacji, pozwalających dokonywać świadomych decyzji biznesowych, oceniać potencjalnych kontrahentów, oraz pozyskiwać fundusze.

Creditinfo jest właścicielem marki “Najsilniejsze Firmy w Rumunii” w ramach której przyznaje certyfikaty na podstawie analizy kondycji i rzetelności przedsiębiorstw.

Efektywność telemarketingu - Logo Creditinfo

Siedzibą Creditinfo jest stolica Islandii, Reykjavik. Firma ma 28 oddziałów na świecie, zatrudniających w sumie około 400 osób.

 

WYZWANIE BIZNESOWE

 

Nieefektywna sprzedaż, utrata informacji

W procesie sprzedaży programu certyfikacji „Najsilniejsze Firmy w Rumunii”, spółka Creditinfo korzystała z różnych rodzajów baz danych, zdecentralizowanych i zapisanych na osobnych arkuszach kalkulacyjnych.

Pracownicy tracili czas na poszukiwanie informacji, przez co cały proces obiegu danych klientów był mało wydajny.

Przy zmianach kadrowych istniało ryzyko utraty danych dotyczących komunikacji z klientami, w tym zaplanowanych spotkań i finalizacji sprzedaży.

W celu poprawy wyników i podniesienia jakości obsługi, zarówno z perspektywy klienta, jak i pracownika, spółka Creditinfo potrzebowała sprawnego systemu monitorowania komunikacji oraz procesu sprzedaży.

 

ROZWIĄZANIE

 

Dane w chmurze i wydajna komunikacja

Rumuński oddział Creditinfo wdrożył platformę Focus Contact Center z dodatkową funkcjonalnością MiniCRM. Dla poprawy komunikacji z klientami, oprócz kanału telefonicznego zastosowano też czat.

 

EFEKT

 

  • Lepsza jakość komunikacji i wyższa sprzedaż – dzięki automatycznym oddzwonieniom zmniejszającym ryzyko błędów ludzkich, podnoszącym liczbę rozmów z klientami i przypominającym o kolejnych etapach procesu.
  • Większe zyski dzięki dziennej liczbie telefonów wyższej o 30% – 40% i poprawionej efektywności telemarketingu.
  • Spersonalizowana komunikacja podnosząca satysfakcję klienta – dzięki wiedzy o jego preferencjach uzyskanej z historii kontaktów.
  • Zwiększona wydajność i mniejsza liczba błędów – dzięki funkcji Focus MiniCRM, ułatwiającej i przyspieszającej zarządzanie danymi.
  • Łatwiejsza segmentacja potencjalnych klientów – dzięki scentralizowanemu systemowi, zbierającemu dane ze wszystkich źródeł.
  • Szczelny proces komunikacji z klientem i szybsze wdrożenie nowych pracowników – dzięki technologii chmury cyfrowej. Wszelkie informacje przechowywane są w certyfikowanym centrum danych. To pozwala też na szybsze wdrożenie nowych pracowników, którzy sprawnie przejmują procesy po poprzednikach.

 

Zanim zdecydowaliśmy się na system Focus Contact Center, rozważaliśmy outsourcing działań telemarketingowych. Po wdrożeniu postanowiliśmy jednak pozostać przy wewnętrznym call center.

Dzięki Focus Contact Center, zarządzanie procesami w call center i utrzymanie wysokiej efektywności konsultantów stało się łatwiejsze. Utrzymaliśmy też poziom kontroli nad sprzedażą, który jest nieosiągalny w przypadku usług zewnętrznych.

Efektywność telemarketingu - Aurimas

Aurimas Kačinskas

Dyrektor Generalny Creditinfo Rumunia