Blog

Tylko nieliczni sprzedawcy osiągają fantastyczne efekty, a pozostali wykorzystują zaledwie część swoich możliwości. To nie przypadek – skuteczni sprzedawcy ciężko pracują na swoje wyniki. Oto kilka porad, które mogą pomóc Ci w ukierunkowaniu się na sukces.

Po pierwsze: ucz się

Jeśli naprawdę chcesz być dobrym sprzedawcą, zostań ekspertem w dziedzinie produktu, który sprzedajesz. Nie daj się przyłapać klientowi na niewiedzy – bądź przygotowany do każdej rozmowy z klientem najlepiej, jak potrafisz. I chodzi tu nie tylko o wiedzę, ale również o pozytywne nastawienie.

Obserwuj tych, których podziwiasz, ucz się od nich postawy, sposobu mówienia, dobierania słów. Jeśli uczestniczysz w szkoleniach – zwracaj uwagę nie tylko na prowadzącego, ale także na innych sprzedawców. Zawsze znajdzie się coś, co możesz z sukcesem dołożyć do swojego warsztatu.

Poszerzaj swoją wiedzę z zakresu technik sprzedaży i wypróbuj je w praktyce, by móc korzystać z Twoim zdaniem najskuteczniejszych. Dowiedz się więcej o psychologii sprzedaży i sposobach wywierania wpływu. Korzystaj z tych narzędzi, z którymi czujesz się pewnie.

 

Po drugie: postaw sobie cele i dąż do ich realizacji

Zaplanuj i zapisz swoje cele, żeby móc do nich wracać i je weryfikować. Niech będą ambitne, ale zależne od Ciebie. Stawiaj przed sobą zadania i wyzwania i podejmuj się ich.

Myśl długoterminowo, żeby zadbać o realizację większych celów już teraz. I nie poddawaj się. To się opłaca!

Po trzecie: wierz w to, co robisz

Bo jeśli nie Ty, to kto ma uwierzyć? Dobry sprzedawca wierzy w produkt, który sprzedaje, dlatego jest w stanie do niego przekonać klienta, pozostając w zgodzie ze sobą. Taki sprzedawca autentycznie pomaga klientowi najlepiej jak potrafi i dba o jego zadowolenie

Co możesz zrobić, żeby być takim sprzedawcą? Odpowiedz sobie szczerze na pytania, które mógłby zadać Ci klient i pamiętaj, że Twoja szczerość i autentyczność będzie lepiej postrzegana przez klienta niż naginanie rzeczywistości do wyidealizowanego obrazu produktu.

Po czwarte: korzystaj z pomocy

Jako sprzedawca ściśle współpracujesz z działem marketingu. Nie próbuj unikać tej relacji, wręcz pracuj nad tym, żeby była ona jak najlepsza. Dowiedz się, na czym dokładnie polega praca działu i dyskutuj z kolegami o możliwościach poprawienia komunikacji o produkcie zamiast narzekać na “za mało leadów” oraz że “leady są niskiej jakości”. To da szansę na owocną współpracę i poszerzenie wiedzy. Koledzy na pewno odwdzięczą się dobrymi materiałami, które pomogą Ci zwiększyć szanse na sprzedaż.

Po piąte: wesprzyj się technologią

Naucz się doskonale korzystać z systemów wspierających sprzedaż. Czyli CRMu, systemu Contact Center, czy aplikacji mobilnej do pracy zdalnej. Nie zostały one wdrożone po to, żeby Cię inwigilować i przeszkadzać Ci w pracy. Wręcz przeciwnie – korzystanie z nich pomoże Ci osiągnąć Twoje cele, o których mówiliśmy wcześniej, bo wymusza dyscyplinę, motywuje do działania i czyni Twoje cele widocznymi. Twoje sukcesy również.

Nowoczesne technologie sprawiają, że nie przegapisz żadnego kontaktu od klienta, nie zapomnisz o umówionym spotkaniu i łatwo będzie Ci wrócić do tematów, które zostały z jakichś przyczyn zamrożone. A to daje Ci większe szanse na skuteczną sprzedaż.

Po szóste: ucz się na błędach

Błąd jest po pierwsze nauką, po drugie wskazówką dla Ciebie, żeby nie powtarzać danego zachowania. Warto analizować przyczyny swoich porażek i nauczyć się unikać zachowań, które do nich prowadzą. Tylko w ten sposób można naprawdę wyeliminować szkodliwe dla Ciebie nawyki i zastąpić je nowymi, które prowadzą do sukcesu.

Po siódme: bądź dobrym wyborem dla klienta

Dokonanie dobrego wyboru daje satysfakcję i poczucie bezpieczeństwa. Na takich silnych podstawach budujemy zaufanie klienta, czyli najlepsze, co możemy uzyskać w relacji sprzedażowej. Klient, który ma do nas zaufanie, wraca do nas i pozostaje wiernym orędownikiem naszego produktu i firmy. Jeśli oczywiście nie zawiedziemy jego zaufania.

Dlatego warto pracować nad swoim warsztatem sprzedażowym i budować go codziennie krok po kroku. Wtedy mamy szansę znaleźć się wśród tych, którzy w kategoriach sprzedażowych latają najwyżej.

 

 


Źródła:

https://wykorzystajto.pl/1050-sprzedaz-jak-sprzedawac-zdobywanie-pozyskanie-klientow_10-bledow-najczesciej-popelnianych-przez-sprzedawcow.html

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zasady-skutecznego-sprzedawcy-1805536.html

https://www.hbrp.pl/b/najwazniejszy-czynnik-ktory-zapowiada-sukces-w-sprzedazy/18QQKhwGT