Systemy call center udostępniane w chmurze cyfrowej, które jeszcze kilkanaście lat temu były swego rodzaju nowinką, dziś są standardem. Rozwiązania chmurowe dają więcej możliwości i zapewniają oszczędności. Jak z nich korzystać?

Czytaj więcej o naszym systemie cloud call center:  Focus Contact Center >

Czym jest cloud call center?

Cloud call center to rozwiązanie wspierające sprzedaż i telemarketing, dzięki któremu pracownicy tych działów mogą nie tylko dzwonić do klientów, ale także monitorować kontakty z nimi. Managerowie działów call center mogą w pełni wykorzystać fakt, że call center zorganizowane w chmurze oznacza nie tylko możliwość wykonywania połączeń (w bardziej przystępnych cenach), ale także lepsze planowanie działań zespołu, oszczędność czasu i pieniędzy, monitoring historii kontaktów z klientami, realizację różnych kampanii przy wykorzystaniu najlepszych agentów i wiele więcej. Cloud call center to bardzo kompleksowe rozwiązanie. Poniżej przedstawiamy więcej jego zalet i powodów, dla których call center w chmurze to najlepsza inwestycja w dzisiejszym, nowoczesnym biznesie.

Dlaczego cloud call center?

Możliwość pracy zdalnej to jedna z głównych zalet cloud call center, ale często o wyborze rozwiązania z chmury decydują inne, równie ważne czynniki. Ze względu na nie, chmurowe call center są obecnie wykorzystywane także w większości firm, których konsultanci pracują tylko stacjonarnie, w siedzibie firmy. Kluczowe przewagi cloud call center to:

  • skalowalność – w każdej chwili można zwiększyć (lub zmniejszyć) liczbę stanowisk. Dotyczy to zarówno sytuacji związanych z rozwojem firmy, jak i z okresowymi potrzebami, np. w czasie świątecznych wyprzedaży;
  • oszczędność – firma otrzymuje usługę „w chmurze”, a więc nie musi kupować sprzętu informatycznego, ani zatrudniać osób do jego utrzymania i serwisu;
  • bezpieczeństwo – nowoczesne rozwiązania, na których zbudowane są systemy do cloud call center zapewniają bezpieczeństwo danych, wszystkie informacje zbierane są w chmurze (w Focus Contact Center istnieje możliwość wyboru przetrzymywania danych na dedykowanej chmurze prywatnej);
  • łatwość użytkowania – firma nie martwi się o aktualizacje oprogramowania czy modernizację sprzętu, ponadto nawet przy stacjonarnej pracy agentów, w razie konieczności np. podróży służbowej, przełożony może zdalnie monitorować ich pracę.

Co jest potrzebne do wdrożenia cloud call center?

Wdrożenia przebiegają szybko, ponieważ nie ma konieczności zakupu i instalacji żadnych sprzętów. Firma sprzedająca usługę cloud call center dokonuje integracji oferowanej platformy komunikacyjnej z innymi systemami informatycznymi klienta (np. CRM) – przy platformach posiadających API (jak Focus Contact Center), te działania są jeszcze sprawniejsze.

Co jest potrzebne do korzystania z cloud call center?

Komputery, łącze internetowe i przy pracy zbiorowej – zestawy słuchawkowe.

Płatności za usługę cloud call center

Zwykle płatności są dokonywane miesięcznie i ich wysokość jest ściśle powiązana z liczbą wykorzystywanych stanowisk. Pozwala to na znaczne oszczędności w stosunku do rozwiązania stacjonarnego, gdzie nie ma możliwości okresowych zmian liczby stanowisk.

Cloud call center – czy warto?

Gdy wdrażamy nasze usługi, które są dostępne w chmurze cyfrowej, w modelu SaaS, u klientów, którzy wcześniej korzystali z rozwiązań stacjonarnych, zawsze obserwujemy ich satysfakcję – mówi Michał Misiak, CTO Focus Telecom Polska – pierwsze wątpliwości i opory są szybko przezwyciężane przy analizie dostępnych możliwości i kalkulacji kosztów, a następnie łatwości obsługi. Przejście z call center stacjonarnego do chmurowego to zwykle jak przesiadka z malucha do Mercedesa.

 

Jak działa cloud call center? Case Study

Case Study – Sekretariat Warszawa Pl

Maciej Sztompke, przy zakładaniu w 2009 roku firmy Sekretariat.Warszawa.PL, oferującej outsourcing usług contact center, postanowił wykorzystać potencjał osób niepełnosprawnych organizując im pracę zdalną. Dla tego celu nie nadawała się tradycyjna technologia, czyli stacjonarny sprzęt IT i dostępne tylko na miejscu oprogramowanie. Niezbędne było rozwiązanie, które umożliwia dostęp do firmowej platformy komunikacyjnej z dowolnego miejsca w Polsce. System cloud call center był odpowiednim wyborem.

Wdrożenie Focus Contact Center, który jest platformą komunikacyjną dostępną w chmurze cyfrowej (cloud call center) pozwoliło na pracę agentów z dowolnego miejsca, odległego od siedziby firmy nawet o kilkaset kilometrów. Pracownicy muszą mieć jedynie dostęp do Internetu. Logują się do swoich profili służbowych i rozpoczynają pracę. System umożliwia stały monitoring pracy agentów. W Sekretariat.Warszawa.PL pracują osoby z całej Polski i ten model świetnie się sprawdza. Firma stale się rozwija – jej call center liczy już ponad 300 stanowisk.